مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

خطابه غدیر، چکیده تمام ادیان الهی است

سرهنگ «کریمی» گفت: خطابه غدیر پیامبر خاتم (ص)، عصاره و چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی و سرنوشت‌سازترین واقعه تاریخ است که تعیین خط مشی مسلمانان تا آخرین روز دنیا بود.
کد خبر: ۴۶۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ - 28July 2021

خطابه غدیر، چکیده تمام ادیان الهی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، پیام تبریکی به مناسبت عید سعید «غدیر خم» صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن رحیم

قال الله تبارک وتعالی: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دیناً»

غدیر نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می‌کند، غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت است. غدیر، روز اکمال دین محمدی (ص) و ابلاغ و پذیرش مکتب ولایت علوی (ع) است که همه اسلام خواهان و حق‌طلبان عالم باید آن را گرامی بدارند. ابلاغ ولایت نقطه اتکای نجات بشریت از گمراهی‌ها و ضلالت‌ها بود تا با تمسک به این اصل بزرگ، و پیروی از خط مشی تبیین شده در غدیر، جهانی دینی را پدید آورد.

غدیر تداوم رسالت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) در ولایت علی (ع) است. غدیر عید پیمان و میثاق و عهد است. غدیر عید عدالت و رهبری است. عید ولایت و امامت فرا می‌رسد و شیعیان جهان به شکرانه تکمیل دین و تتمیم نعمت همگان با عرشیان و فرشیان این روز بزرگ را گرامی خواهند داشت.

در آستانه عید تابش نور ولایت بر دل‌های پاک، روز حماسه جاوید، اخوت، رشادت و شجاعت، بر پیامبر خدا محمد مصطفی (ص) و اهل بیتش درود می‌فرستیم و ایزد متعال را سپاس می‌گوییم که چشم بندگان خالص خود را به نور ولایت اهل بیت (ع) روشنی بخشید و ما را از متمسکین به ولایت امیر مؤمنان علی (ع) و فرزندان معصومش قرار داد.

خطابه غدیر پیامبر خاتم، عصاره و چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی و سرنوشت‌ساز‌ترین واقعه تاریخ است که تعیین خط مشی مسلمانان تا آخرین روز دنیا بود و آن‌چه می‎توانست تمامی نقشه‌های منافقان را خنثی و اسلام ناب را در تمامی اعصار تاریخ حفظ کند، عمل به فرامین الهی غدیر و پذیرش تعیین جانشین پیامبر و اعلام رسمی آن بود که مع‌الاسف دنیاطلبان و اسیرشدگان به کید شیاطین از آن سرپیچی کردند و بشر را از صراط مستقیم هدایت خارج نمودند. حال در این زمان نقش حساس و حیاتی ولایت فقیه و مرجعییت دینی در جامعه اسلامی، همان استمراربخشی و احیاگری غدیر و تنها عامل وحدت و انسجام امت اسلامی پس از پیامبر و امامان معصوم است و خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان و منافقان عصر حاضر و مانع از انحراف امت اسلامی از اصول خواهد بود.

اینجانب در کمال مسرت و شادمانی، فرارسیدن عید سعید غدیر خم و جشن بزرگ امامت و ولایت را به محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه مردم ایران تبریک و شادباش عرض می‌نمایم و از خداوند سلامتی و موفقیت هموطنانم را در سایه توجهات مولای متقیان مسئلت دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها