مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه البرز:

دین اسلام با ولایت کامل می‌شود

حجت‌الاسلام «یوسفی» گفت: اگر به دنبال اکمال دین و اتمام نعمت هستیم باید بدانیم که دین ما با ولایت کامل می‌شود. این ولایت در زمان امام معصوم، پذیرش و تبعیت از این امام و در زمان غیبت او، تبعیت از ولی فقیه به‌عنوان نایب عام امام معصوم است.
کد خبر: ۴۶۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶ - 28July 2021

دین اسلام با ولایت کامل می‌شودحجت‌الاسلام «علیمراد یوسفی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج ضمن عرض تبریک ایام مبارک و نورانی دهه امامت و ولایت و اعیاد سعید قربان و غدیر اظهار داشت: همه انبیای الهی برای فراهم شدن زمینه بعثت خاتم پیامبران مبعوث شدند که این امر محقق شد. تمام تلاش پیامبر عظیم الشأن اسلام بر این بود که دین را با معرفی ولایت کامل کند که آیات مبارک قرآن کریم نازل و دین ما کامل شد. آخرین سال عمر پیامبر اسلام (ص) به‌طور خاصی به تبلیغ در مورد آخرین حج زمان پیامبر اختصاص پیدا کرده بود که بناست اتفاقاتی به وقوع بپیوندد و مسائلی پیش بیاید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز افزود: مبلغین به سرتاسر سرزمین پهناور اسلامی اعزام شدند و مردم را به مناسک حج تحت عنوان حجه الوداع یعنی آخرین حج پیامبر اکرم (ص) دعوت کردند. در مسیر بازگشت از حج، پس از غلبه بر شیطان و ذبح هواهای نفسانی و خواسته‌های مادی، در منطقه غدیر به پیامبر خطاب رسید که باید به رسالتش عمل کند.

حجت‌الاسلام یوسفی بیان داشت: پیامبر اسلام (ص) از نحوه انجام این مأموریت بیم داشت اما خداوند به او وعده داد که هیچ نگرانی بابت انجام وظیفه ابلاغ شده نداشته باش و اگر این مأموریت را انجام ندهی، تمام زحمات انبیای الهی هدر می‌رود. آنجا بود که پیامبر (ص) امیرالمؤمنین علی (ع) را به‌عنوان جانشین و جایگزین پس از خود و اولین امام مسلمین معرفی کرد.

وی مطرح کرد: پس از این واقعه، انحراف و تحریفی در مسیر غدیر اتفاق افتاد که این انحرافات در مقاطع مختلفی از تاریخ اتفاق افتاده و بسیاری از واقعیت‌ها دگرگون شده است. در خصوص غدیر هم آسیب‌های بسیاری وارد شد اما با زحمات دردمندان دین در طول تاریخ، امروز به واقعیت غدیر رسیده‌ایم و مردم روز به روز بیشتر به حقانیت غدیر دست می‌یابند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در پایان با اشاره به اظهارنظر نظریه‌پردازان مختلف در این زمینه اظهار داشت: امروز بسیاری از واقعیت‌های غدیر نه‌تنها در منابع شیعه بلکه در منابع اهل سنت نیز بر همگان روشن شده است. اگر به دنبال اکمال دین و اتمام نعمت هستیم باید بدانیم که دین ما با ولایت کامل می‌شود. این ولایت در زمان امام معصوم، پذیرش و تبعیت از این امام و در زمان غیبت او، تبعیت از ولی فقیه به‌عنوان نایب عام امام معصوم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها