یادداشت/ سردار مقیمی

غدیر حساس‌ترین فراز تاریخ و اساسی‌ترین پیام اسلام

عید سعید غدیرخم یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین اعیاد اسلامی و سندی برای تداوم خط رسالت در جلوه امامت و حساس‌ترین فراز تاریخ و اساسی‌ترین پیام اسلام است.
کد خبر: ۴۶۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳ - 28July 2021

غدیر حساس‌ترین فراز تاریخ و اساسی‌ترین پیام اسلامبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در یادداشتی آورده است: واقعه غدیر یک حرکت و جریان معمولی در عصر ۱۴۰۰ سال پیش نیست بلکه مربوط به همه اعصار و همه بشریت بوده و باید در تمامی زمان‌ها به پیام‌های آن توجه شود. همانطور که عاشورا به خوبی به جهانیان شناسانده شده است باید پیام‌های واقعه عظیم غدیر را در گستره‌ای وسیع به جهانیان معرفی کنیم. غدیر به یک یا چند روز، چند سال یا چند قرن خلاصه نمی‌شود و باید در حد توان و امکانات برای تبلیغ و ترویج مفاهیم غدیر بکوشیم.

غدیر در اسلام به منزله شناخت حقیقت و دستیابی به سعادت از مسیر درست و شفاف است. غدیر حساس‌ترین فراز تاریخ و اساسی‌ترین پیام اسلام است. غدیر، سندی برای تداوم خط رسالت در جلوه امامت و خلاصه و ادامه مکتب وحی است. عید غدیر آغاز زیبایی برای ورود به ساحت جامعیت امام علی (ع) است که در زهد، فوق همه زاهد‌ها بود، در جنگ فوق همه جنگجویان و در قدرت فوق همه قدرتمندان بود.

زلال غدیر سرچشمه‌ای خروشان و پرجوش است که همواره تشنگان وادی عشق الهی را سیراب کرده و کتابی مبین است تا ما پیوسته در آن نظر کنیم و راه وروش زندگی را از آن بیاموزیم وهر چه بیشتر در روشنگری راه ولایت تلاش کنیم. غدیر، فقط یک واقعه تاریخى نیست؛ بلکه اعتقاد ماست. غدیر، تأییدی است بر مسئله ولایت از امام علی (ع) تا امام زمان (عج) و ولایت فقیه در زمان غیبت آن خورشید فروزان.

غدیر، تعیین کننده خط و مشی همه مسلمانان تا آخرین روز دنیا است و ولایت مداری و استمرار بیعت با ولایت مهم‌ترین درس غدیر است. غدیر، روز میثاق و روز بیعت تازه با مولای انسانیت و با یگانه امام دادگستر و بر پا کننده حکومت عدل واحد جهانی است غدیر، اوج ابلاغ ولایت است که آیه اکمال در شأن آن فرود آمد.

غدیر؛ روز رمز و راز اکمال دین، اتمام نعمت پروردگار، ریشه تمام فضیلت‌ها، شرافت ها، ارزش‌ها وبه تکامل رسیدن هاست. غدیر روز میلاد امامت، تولد عدالت، در حیات بشریت برای رسیدن به کمال، سعادت و تاریخی است که سرنوشت اسلام در آن رقم خورد، دین خدا در آن روز کامل و رضایت معبود حاصل و باغ نبوت ثمر داد. اگر "عید قربان" ایثار و ذبح نفسانیات و نفس اماره است "عید غدیر" (افضل الاعیاد) بیعت و پیمان انسان‌ها با خالق معبود خود است

عید غدیر عید بزرگ شیعیان و فرصت طلایی برای ترویج فرهنگ علوی در جامعه است. عید غدیر روز ولایت و تکمیل کار خداست. غدیر نقشه راه و چشم انداز حرکت همه بشریت در مسیر تکامل است و محدود به زمان خاصی نیست و تا قیامت ادامه دارد. غدیر امروز نیاز مردم ماست وشناخت صحیح از واقعه غدیر باعث فهم دین می‌شود، هر کس بتواند واقعه غدیر را به درستی بشناسد به حقیقت دین اسلام پی برده چرا که اطاعت از ولایت و امامت تنها راه نجات مسلمانان است. واگر امروزه مسئولین ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فاصله‌ی بین عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم را به عنوان دهه امامت وولایت در سطح کشور نام گذاری کرده اند، به دلیل این است که پیام غدیر را به مردم برسانیم.

واقعه بزرگ غدیرخم؛ این درس را به ما بشریت داد که همگان، همیشه پیرو ولایت باشیم، ولی امر زمان خود را بشناسیم، از اواطاعت بکنیم وائمه اطهار (ع) را برای خودمان سرمشق والگو قرار بدهیم.

فرهنگ غدیر باید در جامعه ترویج یافته و جوانان و نوجوانان بیش از پیش با این واقعه بسیار ارزشمند آشنا شوند.. روز غدیر، روز ارزش‌هاست، ما باید بتوانیم فرهنگ غدیر را آنچنان که حق آن است ادا کرده و همانند فرهنگ عاشورا در بین مردم و جامعه نهادینه کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار