باحضور مسئولان کشوری و لشکری؛

ضریح‌های نمادین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در باغ موزه دفاع مقدس رونمایی شد

مراسم رونمایی از ضریح‌های نمادین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) بعد از ظهر امروز باحضور شهردار تهران، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمع دیگری از مسئولان در فضایی معنوی برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹ - 22May 2015

ضریح‌های نمادین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در باغ موزه دفاع مقدس رونمایی شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم رونمایی از ضریحهای نمادین امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) بعد از ظهر امروز به مناسبت سالروز میلاد امام حسین(ع) باحضور "محمدباقر قالیباف" شهردار تهران، سردار "حسین اشتری" فرمانده نیروی انتظامی، حجت الاسلام و المسلمین امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سردار "بهمن کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، سردار "علی فضلی" جانشین سازمان بسیج مستضعفین و سردار غلامپور فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس در تالار عاشورا باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت تهران برگزار شد.

همچنین در این مراسم سردار "اسماعیل قاآنی" جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران، سردار حسینی فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار خضرایی رئیس باغ موزه دفاع مقدس، امیر دربندی، امیر حسام الدین هاشمی و جمعی از جانبازان دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

لازم به ذکر است، تالار عاشورا واقع در باغ موزه دفاع مقدس پس از تالار شهادت قرار دارد که پس از عبور از پل شهادت که به صورت دیجیتالی اسامی تمامی شهدای دوران دفاع مقدس در آنجا به نمایش گذاشته میشود، قابل دسترسی است.

ضریحهای نمادین امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) به گونهای طراحی شده است که قداست ضریح حفظ شود و تنها وجهی از ضریح به نمایش گذاشته شده است.

به گفته سردار خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس ساخت این ضریح نمادین به هنرمندی استادکاران ایرانی یک سال به طول انجامید که منقش به آیات قرآن و اشعار مشفق کاشانی است.

پس از رونمایی این ضریحهای نمادین، زیارت عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) در فضایی معنوی قرائت شد و حاج علی انسانی به شعرخوانی پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار