نماینده ولی فقیه در یزد:

نماز جمعه باید به پایگاه بصیرت‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم تبدیل شود

آیت‌الله «ناصری» گفت: نمازجمعه باید به پایگاه بصیرت‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم تبدیل شود و همه اقشار جامعه باید بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را از این پایگاه ارزشمند به‌دست آورند.
کد خبر: ۴۶۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ - 28July 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در استان یزد، در جمع اعضای ستاد نمازجمعه استان اظهار داشت: خدمت در نمازجمعه از بالاترین خدمت‌ها در مسیر قرب الهی است و شاید یکی از حکمت‌های وجوب نماز جمعه این است که هر هفته متولیان نمازجمعه موظف به نظارت بر امور جامعه و کسب اطلاع و آگاهی از مسائل مردم هستند.

وی از نمازجمعه به عنوان یک قرارگاه فرهنگی یاد کرد و افزود: در نماز جمعه باید برای پیشرفت در همه زمینه‌های اجتماعی، بصیرتی، فرهنگی و... برنامه‌ریزی داشته باشیم و امیدواریم این قرارگاه در میعادگاه نمازجمعه یزد شکل بگیرد و شاهد برنامه‌های منظم و منسجم در این قرارگاه باشیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: در ستاد نماز جمعه نباید فقط بحث نماز جمعه مطرح باشد؛ بلکه باید یک نشریه یا پیام‌رسان داشته باشد تا در همه زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، دینی و فرهنگی به مردم اطلاعات داده شود.

ناصری تاکید کرد: برای آگاهی‌بخشی و بصیرت‌دهی به مردم باید پایگاهی ایجاد شود که اطلاعات مورد نیاز همه اقشار را به شکل صحیح به آن‌ها ارائه دهد و حتی با راه‌اندازی فضای مجازی، نوعی هدایت‌گری نیز در این زمینه انجام دهد و آگاهی اطلاعات عمومی را به مردم برساند.

وی بیان کرد: این موضوع می‌تواند به ارتقاء مسئله فرهنگ کمک کند و حتی می‌توان به سایر مساجد نیز محتوا ارائه داد تا آن‌ها نیز برای مخاطبان خود در طول هفته اطلاعات داشته باشند.

ناصری همه اعضای ستاد نماز جمعه را به مدارا و اخلاق مداری با مردم دعوت کرد و گفت: اکنون تعامل با مردم و نمازگزاران خوب است، اما باید بسیار بهتر شود، زیرا افرادی که در این گرما و با شرایط کرونا در نماز جمعه شرکت می‌کنند، به نوعی ایثار انجام می‌دهند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: صدای نماز جمعه باید به همه نقاط استان یزد برسد و مردم باید اطلاعات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی خود را از این پایگاه دریافت کنند و باید به‌نحوی برخورد شود که همه سلیقه‌ها جذب این فریضه الهی شوند.

حجت‌الاسلام «نجم الهدی» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد نیز در این دیدار، با اشاره به اینکه نمازجمعه از مصادیق ذکر است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت نماز جمعه، باید برای این فریضه با تمام وجود خدمتگزاری کرد.

وی تاکید کرد: برای اینکه کار در ستاد نمازجمعه سازماندهی‌تر شده انجام شود، فعالیت جهادی و تعیین مسئولیت‌ها و الزام برای انجام آن‌ها ضروری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها