مديركل حفظ آثار دفاع مقدس كرمانشاه:

دفاع مقدس باید به‌صورت دقیق به نسل جوان منتقل شود

سردار «باباخانی» گفت: دفاع مقدس باید به‌صورت دقیق به نسل جوان منتقل شود و این فرصت را غنیمت می‌شماریم که این اثر ارزشمند را رونمایی کنیم و این کتاب تنها بخشی از نگاه‌ها و واقعیت‌ها را بیان می‌کند.
کد خبر: ۴۶۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ - 28July 2021

دفاع مقدس باید به‌صورت دقیق به نسل جوان منتقل شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، امروز در مراسم رونمایی از سه عنوان کتاب دفاع مقدس، با گرامیداشت «روز مقاومت و پایداری مردم کرمانشاه»، اظهار داشت: جا دارد یاد و خاطره همه رزمندگان در عملیات ظفرمند «مرصاد» و همچنین یاد و خاطره ۱۰ هزار شهید استان کرمانشاه را گرامی بداریم که این ایثارگری‌ها و شهیدان مایه مباهات و افتخار برای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: دوران پرافتخار دفاع مقدس برگ‌های زرینی در خود دارد که در تاریخ ماندگار شده و از آن‌ها به عنوان اوج مقاومت و ایثار رزمندگان اسلامی در سال‌های حماسه و خون یاد می‌شود. پنجم مردادماه سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد است و کارنامه درخشانی از رزمندگان استان کرمانشاه در عملیات مرصاد با عنوان طلایه‌داران مرصاد که منجر به پیروزی در عملیات مرصاد و ناکامی دشمن و منافقین شد به ثبت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تصریح کرد: هم‌چنان‌که رزمندگان و شهدای بزرگوار روزی با ایثار مقاومت، اعتماد به نفس و خودباوری در مقابل دشمنان ایستادگی کردند، امروز هم فرزندان این عزیزان در زمینه علم‌آموزی نیز با خودباوری، اعتماد به نفس و نوآوری به دنبال شکوفایی و بالندگی هرچه بیشتر ایران اسلامی هستند.

وی با تأکید بر تدوین زندگی‌نامه شهدا و تاثیر شگرف آن در جامعه، یادآور شد: اگر جنبه‌های حقیقی شخصیت شهدا و نقششان در استقلال و اقتدار ملی به درستی ترسیم شود، آیندگان و نسل‌های آینده از آن به بزرگی یاد خواهند کرد. اگر حقیقت ناب شهید و فرهنگ شهادت در عرصه‌های مختلف در جامعه متبلور شود، پیش‌روندگی و اعتلای آرمان اسلام و انقلاب و پیشرفت‌های ملی بیش از پیش تضمین خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: دفاع مقدس باید به‌صورت دقیق به نسل جوان منتقل شود و این فرصت را غنیمت می‌شماریم که این اثر ارزشمند را رونمایی کنیم و این کتاب تنها بخشی از نگاه‌ها و واقعیت‌ها را بیان می‌کند، ناگفته‌های زیادی از اين دوران وجود دارد و پژوهشگران دیگر باید در این‌خصوص تحقیق کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار