رییس عقیدتی سیاسی تیپ ١٧٧ شهید نصر اصفهانی:

«غدیر» از حیث تاریخی هم حادثه است هم واقعه

حجت‌الاسلام «غلامی» در رویداد غدیر را دوگانه تاریخ نامید و گفت: این بدان معناست که غدیر هم واقعه و هم حادثه است.
کد خبر: ۴۶۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲ - 28July 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «هادی غلامی» در محفل انس با قرآن کریم که به مناسبت دهه ولایت امروز در تیپ ۱۷۷ شهید نصر اصفهانی برگزار شده بود اظهار داشت: اگر واقعه را رخدادی نیک و رویدادی مثبت معنا کنیم و حادثه را رخدادی سهمگین و ناگوار بنامیم غدیر برای حضرت رسول (ص) واقعه‌ای شیرین بود.

رییس عقیدتی سیاسی تیپ ١٧٧ متحرک هجومی شهید نصر اصفهانی نزاجا ادامه داد: این بدان خاطر است که ایشان حاصل سال‌ها مجاهدت در گلستان رسالت را به دست باغبانی امین و پارسا سپردند که محبوب خدا و ملائک بود و برای امت اسلام واقعه‌ای به یاد ماندنی بود که جانشین پیامبرشان را شناختند و امور دنیا و آخرتشان را رهاشده از تدبیر ندیدند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر این رخداد در حکم حادثه است برای آنان که امیدهای باطلشان به یأس تبدیل شد و همچنین برای تاریخ که رو در روی چشمانش، حقیقتی مسلم را به قربانگاه انکار بردند.

غلامی همچنین با اشاره به آیه سه سوره مائده گفت: در قرآن مجید، چهار وصف عظیم برای غدیر آمده که نشان از شکوه بی‌کران این واقعه بزرگ دارد.

در پایان این مراسم از ۱۲ نفر از سادات حاضر در جلسه توسط فرمانده تیپ١٧٧ متحرک هجومی شهید نصر اصفهانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها