یادداشت/

«غدیر» مظهر محبت و وحدت ما است

«غدیر» مظهر محبت و وحدت ما است از این روست در این روز عزیز ما را به زیارت مولای متقیان دعوت کرده‌اند و سفارش کرده‌اند تا ساعات روز غدیر را در جوار حرم نورانی آن امام هدایت بگذرانیم.
کد خبر: ۴۶۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ - 29July 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس - حجت‌الاسلام «محمدهادی خسروی‌راد» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد؛ روز «غدیر» روز بصیرت و محبت است است که ادامه سلسله نبوت به امامت مولای حق و حقیقت سامان گرفت اگر چه این حقیقت ناب مورد غفلت بسیاری از مسلمین آن زمان و زمان‌های بعد قرار گرفت.

نگاهی گذرا به خطبه غدیر حضرت رسول اکرم (ص) این مسئله را آشکار می‌کند که مسلمین بر آنچه آن بزرگوار در روز غدیر تبیین کرد اصرار و پافشاری نکردند و آنچه ابلاغش از جانب خداوند متعال در مورد تاکید قرار گرفته بود از جانب مردم به فراموشی سپرده شد.

روز غدیر روز بصیرت است از آن بود که سلسله هادیان و شر را به امامت معصوم باید بشناسیم و فرزند آدم را از ابتلای به تحیر‌ها و تردید‌ها آزاد کنیم.

مسلمین امروزه نیاز دارند که بار‌ها و بار‌ها خطبه غدیر را مرور کنند و از اشاراتی که رسول اعظم(ص) در فرمایشات بسیار مهم خود در روز غدیر آورد توشه راه بگیرند و به بصیرتی ناب برسند.

این بصیرت ناب جاده محبتی فراگیر و گسترده است که امام و امت را در یک جاذبه عاشقانه و متکی بر معرفت و عقلانیت کنار هم می‌آورد و جامعه مسلمین دربارقه نورانی این عشق خالص به وحدت و یگانگی می‌رسند و از همه تفرقه‌ها که بستر فعالیت شیاطین جن و انس است دور می‌ماند.

غدیر مظهر محبت و وحدت ماست از این روست در این روز عزیز ما را به زیارت مولای متقیان دعوت کرده‌اند و سفارش کرده‌اند تا ساعات روز غدیر را در جوار حرم نورانی آن امام هدایت بگذرانیم روز غدیر اگر مجالی باشد شیعیان در جوار حرم مولایشان به وحدت و یگانگی و یکدستی می‌رسند.

غدیر مظهر محبت و وحدت است که در این روز دعوت شده‌ایم برای عقد اخوت، زیارت مومنین، اطعام و هدیه و کار‌هایی از این نوع هر کدام از این‌ها آنچنان پاداشی سرشار دارد که روح مومنین را به وجد آورد.

غدیر در مراسمات و مناسک مرتبط با امامت محدود نمی‌شود وظایف در روز غدیر از اقدامات مربوط به مخلوق به سوی اقدامات برای خالق پر باز میکند دو رکعت عاشقانه قبل از زوال روز غدیر که مشتمل بر قرائت حمد و توحید و قدر و آیت الکرسی است بستر عهد تازه کردن با خداست عهدی که به عطر ولایت آمیخته شده است.

روز غدیر از ناحیه خداوند متعال اقیانوس فیض گسترده ایست که هم گنهکاران سیاه روزگار را تطهیر می‌کند هم مشتریان عمل صالح از پاداشی عظیم برخوردار حضرت حق روزه این روز را برای گسترده کردن رحمتش قرار داد تا بهانه بخشش گناه شصت ساله گنهکاران باشد یا ثواب روزه داری معادل عمر دنیا برای طالبان بهشت.

آری روز غدیر روز محبت است و در این روز از همه مهربانتر خود خداست که محبتش با شب‌های قدر و عید فطر و ایامی از این نوع برابری می‌کند مهربان‌تر از همه در این روز خداست که پاداش یک درهم انفاق در ابین روز را معادل پاداش هزار‌ها درهم انفاق در سایر ایام قرار می‌دهد.

غدیر روز محبت گسترده‌ای خداست، چونکه علی بن ابیطالب را در این روز مولا به سرپرست مردم قرار می‌دهد و این چنین دین را به کمال می‌رساند.

امید آنکه در روز بصیرت و محبت از نور بینایی و سرور مهربانی تهیدست نباشیم و به عنایات علوی مجاهدی در مسیر حقیقت باشیم.

علی مع الحق حق و الحق مع علی.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار