احتمال لغو مصونیت متهمان پرونده انفجار بندر بیروت قوت گرفت

رئیس پارلمان لبنان گفت که پارلمان برای روشن شدن حقیقت انفجار بندر بیروت با دستگاه قضایی کاملاً همکاری دارد و آماده است مصونیت همه را لغو کند.
کد خبر: ۴۶۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ - 29July 2021

احتمال لغو مصونیت متهمان پرونده انفجار بندر بیروت قوت گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وب‌سایت «النشره»، «نبیه بری» در دیداری اظهار داشت، اولویت پارلمان همکاری کامل با دستگاه قضایی برای روشن شدن کامل حقیقت در این باره بوده و هست و نادیده گرفتن عامل این موضوع را تحمل نخواهد کرد.

وی افزود، همانطور که بار‌ها گفته‌ایم، امروز باز تأکید می‌کنیم که مصونیت برای خون شهدا، قانون اساسی و عدالت است و پارلمان در این مسأله کاملاً با قانون است.

بری در ادامه گفت، پارلمان و فراکسیون «التنمیه و التحریر» (توسعه و آزادسازی به ریاست بری) برای لغو مصونیت همه بدون استثناء از جمله دستگاه قضایی در این پرونده است.

وی تأکید کرد، انگشت اتهام باید به سمت کسانی باشد که در تلاشند از خون قربانیان انفجار بندر بیروت بهره‌برداری کنند؛ نه کسانی که با دستگاه قضایی در این رابطه همکاری دارند.

روز چهارم آگوست (۱۴ مرداد) بود که انفجاری مهیب منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و شش هزار و ۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار