در پی بالا گرفتن تنش‌ها؛

ارمنستان پهپاد متعلق به جمهوری آذربایجان را سرنگون کرد

ارمنستان از رهگیری و سرنگونی یک پهپاد متعلق به جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت که این پهپاد در خاک ارمنستان بوده است.
کد خبر: ۴۶۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ - 30July 2021
ارمنستان پهپاد متعلق به جمهوری آذربایجان را سرنگون کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت دفاع ارمنستان سرنگونی یک پهپاد متعلق به جمهوری آذربایجان را تائید کرد.
 
در این ارتباط وزارت دفاع ارمنستان گفت: پهپاد «آئرواستار»، متعلق به جمهوری آذربایجان و در اطراف روستای «وانه وان» استان «گقارگونیک» ارمنستان سقوط کرده است.
 
وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه خود درباره این موضوع گفت: شب گذشته از ساعت ۲۳ به وقت محلی، پدافند هوایی ارمنستان از ورود چند پهپاد به خاک ارمنستان جلوگیری و یکی از این پهپاد‌ها را ساقط کرد.
 
جزئیات بیشتری از این موضوع اعلام نشده و جمهوری آذربایجان هم به این خبر هنوز واکنشی نداشته است.
 
در حالی که منطقه قفقاز طی حداقل سه ماه گذشته تا حدودی به آرامش نسبی دست یافته بود، به تازگی تنش مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بالا گرفته است.
 
در پایان سپتامبر سال ۲۰۲۰ با آغاز جنگ در قره باغ کوهستانی و تبدیل شدن آن به یک درگیری طولانی مدت میان نظامیان آذربایجان و ارمنستان دوطرف متحمل تلفات غیرنظامی فراوانی شدند.
 
با این حال، تلاش‌های بسیار طرفین برای انعقاد آتش بس سرانجام در شب دهم نوامبر ۲۰۲۰ به ثمر رسید و جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نهایت با وساطت مسکو توافق کردند که تبادل آتش را کاملاً متوقف کرده و زندانیان و اجساد کشته شدگان را مبادله کنند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها