امام جمعه کرمانشاه:

تکیه کردن به غربی‌ها مشکلات مردم ایران را حل نمی‌کند

آیت‌الله علما گفت: تکیه کردن به غربی‌ها و امید داشتن به کمک آن‌ها، مشکلات مردم ایران را حل نمی‌کند.
کد خبر: ۴۶۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶ - 30July 2021

تکیه کردن به غربی‌ها مشکلات مردم ایران را حل نمی‌کندبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» امام جمعه شهرستان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه روز هشتم مرداد این شهرستان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار چند روز پیش با اعضای هیات دولت دوازدهم فرمودند که غربی‌ها دست‌کم از ۷۰ سال پیش علیه ملت ایران توطئه کرده‌اند و رویکرد امروز آن‌ها ریشه‌دار است.

امام‌جمعه شهرستان کرمانشاه با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی اصرار دارند که ما بر روی پای خود بایستیم و به توان داخلی تکیه کنیم، تأکید کرد: تکیه کردن به غربی‌ها و امید داشتن به کمک آن‌ها، مشکلات مردم ایران را حل نمی‌کند.

وی  افزود: به فرموده رهبر انقلاب دولت یازدهم و دوازدهم در هرجایی که به‌صورت مستقل و تکیه به داخل عمل کرد، موفق بود اما آنجایی‌که چشمش به غربی‌ها و آمریکا بود، موفقیتی کسب نکرد.

به گفته‌ آیت‌الله علما، غربی‌ها هرگز یک قدم برای ملت ایران برنمی‌دارند و دولت آینده هم باید در این زمینه از تجارب گذشته درس بگیرد تا دچار مشکل نشود.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه به اقدامات ضد بشری و سلطه‌گری آمریکا در منطقه هم اشاره کرد و گفت: ببینید آمریکا در افغانستان، یمن، لبنان، سوریه، فلسطین و کوبا در حال ایجاد چه بحران‌هایی است که در حاشیه آن ثروت این کشورها را برای خود بردارد.

مگر می‌شود جامعه را با حرف تربیت کرد

آیت‌الله علما همچنین با گرامی‌داشت عید غدیر عنوان کرد: ۱۱۰ نفر از بزرگان اهل‌سنت واقعه غدیر را نقل کرده‌اند که علامه امینی این روایت‌ها را جمع و با اسم و خصوصیات هر یک از بزرگان اهل‌سنت آن را ثبت و ضبط کرده‌ است.

وی سیره و منش امام علی علیه‌السلام را تربیت جامعه با عمل و رفتار دینی دانست و گفت: مگر می‌شود جامعه را با حرف تربیت کرد بلکه این عمل است که جامعه را هدایت می‌کند.

امام‌جمعه کرمانشاه هشتم مرداد سالروز رحلت آیت‌الله مشکینی را نیز گرامی‌داشت و گفت: ایشان گرچه در سیاست نیز حضور داشت اما مرد اخلاق بود.

آیت‌الله علما با اشاره به ۱۱ مرداد سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری اظهار داشت: جوان‌ها بدانند که ایشان برای یک کلمه چوبه‌دار را قبول کرد و گفت مشروطه باید «مشروعه» باشد.

امام‌جمعه کرمانشاه همچنین با بزرگداشت سالروز تاسیس صداوسیما، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، روز خانواده و روز تکریم بازنشستگان اظهار داشت: همه ادارات و مسئولان باید از بازنشسته‌های خود تکریم و تجلیل کنند و زحمات آن‌ها را ارج بنهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار