ارتش یمن از پایان مرحله دوم عملیات «النصر المبین» علیه عناصر تکفیری خبر داد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از پایان مرحله دوم عملیات «النصر المبین» علیه عناصر تکفیری خبر داد.
کد خبر: ۴۶۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ - 30July 2021
ارتش یمن از پایان مرحله دوم عملیات «النصر المبین» علیه عناصر تکفیری خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، عصر امروز (جمعه)،‌ از آزادسازی منطقه‌های «نعمان» و «ناطع» در مرحله دوم عملیات «النصر المبین» در استان «البیضاء» یمن علیه عناصر تکفیری خبر داد.
 
بر اساس گزارش وبگاه خبری مرکز اطلاع‌‌رسانی «الاعلام الحربی» شاخه یمن، یحیی سریع ضمن اعلام آزادسازی دو منطقه یادشده، خبر داد که عناصر تکفیری مرتبط با ائتلاف سعودی از این مناطق بیرون رانده‌ شده‌اند و خسارت‌های سنگینی به آن‌ها تحمیل شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه اعلام کرد که صدها تن از مزدوران ائتلاف و گروه‌های تکفیری در این عملیات کشته، زخمی یا اسیر شده‌اند.

وی همچنین خبر داد که نیروهای یمنی موفق شده‌اند مقادیر زیادی تسلیحات نظامی به غنمیت بگیرند.

سریع در پایان تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن تا پایان تجاوزها، رفع محاصره یمن، آزادسازی تمام خاک این کشور و تثبیت حاکمیت خود و تا زمان برخورداری از استقلال به عملیات‌های نظامی ادامه خواهد داد.

ارتش یمن، پیشتر، اعلام کرده بود که در جریان عملیاتی گسترده در استان البیضاء به نام النصر المبین مناطق وسیعی از این استان را از چنگال صدها تکفیری آزاد کرده است.

در مرحله نخست عملیات النصر المبین ارتش یمن توانسته بود چند منطقه در استان البیضاء از جمله در ناحیه «الصومعه» و «الزاهر» را با مجموع مساحت ۱۰۰ کیلومتر مربع آزاد کند.

در مرحله نخست عملیات، ۳۵۰ نفر از عناصر تکفیری و مزدوران ائتلاف سعودی به هلاکت رسیدند و ۵۶۰ تن دیگر مجروح شدند.

نیروهای دولت مستعفی یمن (متحد ریاض) و هم‌پیمانان آن‌ها از یازدهم تیرماه عملیاتی نظامی موسوم به «النجم الثاقب» را در استان البیضاء واقع در مرکز یمن آغاز کردند و مانور تبلیغاتی زیادی بر روی آن دادند؛ اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند در یک ضدحمله به ائتلاف سعودی در این استان بخش‌های مهمی را در این جبهه پس بگیرند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار