نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

تقوا و پرهیزگاری برای انسان عزت و شرافت به ارمغان می‌آورد

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: تقوا و پرهیزگاری است که برای انسان عزت و شرافت دنیا و آخرت را به ارمغان می‌آورد.
کد خبر: ۴۶۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶ - 30July 2021

تقوا و پرهیزگاری برای انسان عزت و شرافت به ارمغان می‌آورد به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: راه موفقیت و رسیدن به قله‌های رفیع فضیلت تقوا و پرهیزگاری است.

وی گفت: تقوا و پرهیزگاری است که برای انسان عزت و شرافت دنیا و آخرت را به ارمغان می‌آورد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه خداوند در جریان غدیر اراده کرده که رسالت جهانی پیامبر (ص) را با تعیین جانشینی علی (ع) و ۱۱ فرزند بعد از ایشان برای همیشه تا برپایی روز قیامت اعلام و تثبیت شود اظهار داشت: آثار برکات این روز را ما مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: امسال در کشور، استان، بخش‌ها و روستاها غدیر با سال‌های دیگر متفاوت بود، برنامه‌های فرهنگی و معرفت افزایی در فضای مجازی و همین برنامه‌ها با رعایت اصول بهداشتی بی نظیر برگزار شد، برنامه‌هایی همراه با شادی و نشاط برگزار شد، این امر یک الگو است و نشان می‌دهد که می‌شود برای مردم برنامه‌های شاد و با نشاط برگزار کرد بدون اینکه برخی اتفاقات و حرکات حرام در آن مشاهده شود.

وی تاکید کرد: می‌شود روی این سرمایه گذاری، فکر و اندیشه کرد، چند صد هزار طبخ غذا از سوی مساجد، محله‌ها، موکب ها، هیئت‌های مذهبی، گروههای جهادی و جوانان صورت گرفته و همه اقشار در آن مشارکت داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: آنچه مشهود بود حضور جوانان، محبین امام علی (ع) و اولاد معصوم ایشان در این برنامه‌ها بود، مردم در کنار سازمان‌ها و مؤسسات فرهنگی و دینی هم نقش هدایتی و هم حمایتی را داشتند.

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: این شورا در مناسبت‌های مذهبی و ملی تلاش می‌کند و جای تقدیر دارد.

وی با تاکید بر اینکه این تلاش‌ها چون در راستای اهداف امامین انقلاب اسلامی است و در مسیر نورانی شهدای انقلاب است، قطعاً خشنودی خداوند را در پی دارد افزود: نهم مرداد ولادت موسی ابن جعفر (ع) است که در میان حکومتی منحط که فساد تار و پود آن را فرا گرفته بود و اقشار زیادی هم درگیر این فساد بودند، جهاد فرهنگی و تلاش مضاعفی را انجام دادند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دولت یازدهم و دوازدهم نکته مهمی را فرمودند که جای عبرت است، گفت: ایشان فرمودند که هر جا کارها منوط به غرب و مذاکره با غرب و آمریکا بود موفق نبودید، این یک تجربه بسیار مهم برای دولت، دولتمردان آینده و همچنین فعالان سیاسی است که گاهی در گوشه ذهن خود توجه به غرب و آمریکا دارند.

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مردمی که در یک کشور زندگی می‌کنند تحت نام اسلام و ایران با هم اتفاق نظر دارند و به واسطه اسلام و ایران با همدیگر پیوند دارند بیان داشت: ایران اسلامی سرزمین واحدی است ولی برای بهتر اداره کردن آن به استان‌هایی تقسیم می‌شود.

وی گفت: از جمله آنها استان با قدمت، با افتخار و سربلند لرستان است که مهد تدین و انقلابی گری است، سرزمین مردان، شجاعان و انسان‌های با غیرت و جوانمرد است، هر کدام از استان‌ها دارای منابعی هستند که از این منابع برای اداره استان و استان‌های دیگر بهره برداری می‌شود، این امر عاقلانه است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه همه ما یک سرزمین هستیم و این تقسیم بندی ها برای بهتر اداره شدن کشور، بهره مندی مردم از منابع مادی که از این سرزمین به دست می‌آید، است گفت: البته در هر استانی برخی منابع بیشتر از استان‌های دیگر است، در برخی نفت بیشتر است، در برخی معادن، برخی محصولات کشاورزی و در برخی آب فراوان است.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: این منابع باید در راستای توسعه آن استان و دیگر استان‌ها به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه لرستان، استانی حاصلخیز است، دارای خاک حاصلخیز و آب لازم برای کشاورزی است، افزود: استان ۱۲ میلیارد متر مکعب آب دارد، دارای رودخانه‌های فصلی و دائمی است، اگر مدیریت صحیحی در آن اعمال شود ما شاهد این گونه وضعیت‌ها در لرستان و خوزستان نمی‌شدیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: لرستان در فصل پر بارش دچار سیل و تخریب ناشی از سیل می‌شود و در تابستان دچار کمبود آب می‌شود، اگر سدهای در دست احداث این استان از جمله سد «معشوره» با ظرفیت بیش از یک میلیارد متر مکعب آب تکمیل شوند قطعاً برای آینده لرستان و خوزستان مفید و ارزشمند خواهد بود.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه لرستان دارای دشت‌های وسیعی است که می‌توان از آب پشت این سدها در جهت آبرسانی و تکمیل شبکه آبیاری به این دشت‌های وسیع استفاده کرد بیان داشت: نکته مهم این است که در وضعیت موجود که تصمیماتی برای بهبود وضعیت خوزستان در رابطه با جبران کم آبی و بقیه کمبودها گرفته می‌شود، راه حل آن تکمیل سدهای نیمه از جمله سد «معشوره» در لرستان است.

وی ادامه داد: از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان کمتر از ۲۰۰ هزار هکتار آن آبی است و این در حالیست که متوسط کشوری ۴۲ درصد است، ۱۷۰ هزار هکتار از زمین‌های دیمی لرستان باید آبی شود تا به سطح متوسط کشور برسد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه هر استانی از منابع آبی و مادی که دارد هم باید خودش بهره مند شود و هم استان‌های دیگر، گفت: اما در لرستان از میزان آبی که در این استان هست، وزارت نیرو به اندازه کافی به لرستان تخصیص آب نداده است و آب استان کمتر از متوسط کشوری است که این باید جبران شود.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه هر تصمیمی که درباره جبران کم آبی خوزستان گرفته می‌شود با اشراف به این موضوع باشد که باید تخصیص آب لرستان افزوده شود افزود: میزان آب‌هایی که در پشت سدهای این استان قرار می‌گیرد بیش از میلیارد متر مکعب باید باشد.

وی گفت: بهره مندی استان لرستان از سد بختیاری که در داخل استان است باید مورد توجه برنامه ریزان و مجریان باشد گفت: هم از جهت استفاده از نیروهای متخصص، هم از جهت استفاده از شرکت‌ها، کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی که در لرستان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه ما با استان خوزستان پیوندهای فرهنگی، اجتماعی، قومی، خویشی و اقتصادی داریم ادامه داد: برخی از آنهایی که در خوزستان هستند، لرها هستند که در این استان هستند، مشکلات آنها مشکلات ما هم هست، مشکلات ما مشکلات استان‌های همجوار است، ایلاتی هستند که بین این دو استان در حال رفت و آمد هستند و کوچ می‌کنند، پس ما با هم پیوند داریم، از گذشته بین لرستان و خوزستان داد و ستد اقتصادی بوده و هنوز برقرار است، قومی و خویشی سببی در بین مردم مردم لرستان و خوزستان وجود دارد، این پیوندها دیرینه است، هیچ کسی به داعیه از طرفداری از مردم خوزستان نمی‌تواند نظم استان ما را بر هم بزند.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: مردم استان لرستان هم اطمینان دارند که مسئولان کشوری و ملی مشکلات استان لرستان و خوزستان را در کم آبی مانند هم می‌بینند، لرستان و خوزستان در کم آبی با همدیگر اشتراک دارند و حتماً مسئولان کشوری و ملی در تصمیم گیری ها این را لحاظ خواهند کرد.

وی گفت: برخی در فضای مجازی گفته بودند که منصوب ولی فقیه، درخواست‌های مردم لرستان را به مسئولان ملی و کشوری اطلاع بدهد، ظاهراً اینها بی اطلاع هستند چون نه در نماز جمعه شرکت دارند و نه صدا و سیما را لابد می‌بینند و نه رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها را مطالعه می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: ما ۲۱ وزیر و معاون وزیر و سه معاون رئیس جمهور را ملاقات کردیم و مکتوب وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی لرستان را ارائه داده ایم، بعضی از جلسات با اینها هم از یک ساعت تا سه ساعت به طول کشیده، حالا عده‌ای پیدا شده اند و گویا از این موضوعات بی اطلاع هستند چون نه خبرگزاری‌ها، نه رسانه‌ها و نه صدا و سیما را مشاهده نمی‌کنند و نمی‌خوانند، البته آدم‌های خوش نیتی هستند اما باید مراقب بود که بعضی‌ها از این فضا سو استفاده نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار