امام جمعه کوهدشت:

بایستی در زمینه حمایت از مسئله اقتصاد مقاومتی تلاش کرد

حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به کلام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به دولت، مبنی بر اینکه بزرگ‌ترین عبرت برای دولت این بود که آمریکا اهل مذاکره نیست، گفت: بایستی مشکلات اولویت‌دار مردم به‌سرعت برطرف شود و در زمینه حمایت از مسئله اقتصاد مقاومتی تلاش کرد.
کد خبر: ۴۶۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷ - 30July 2021

بایستی در زمینه حمایت از مسئله اقتصاد مقاومتی تلاش کرد

به گزارش دفاع‌پرس از  خرم آباد، حجت‌الاسلام و المسلین ابراهیم طهماسبی امام جمعه کوهدشت، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: اهل تقوا برای دیگران خیلی هزینه می‌کند ولی برای خود کم‌هزینه بوده و نفس پاک و عفیفی دارد، هرکسی سعی کند رضایت خدا را در کارها جلب کند، ولایت خدا و معصومین را پذیرفته است.

وی با اشاره تبیین سِرِّ فداکاری شیعیان نسبت اهل‌بیت (ع)، افزود: چراغ وحی عقل را روشن کرد، انسان بدون عقل برخی از کارها و رابطه اشیاء را درک نخواهد کرد، این ماشین پیچیده وجود ما را بایستی امام (ع) هدایت کند، اگر ما خود را به یک ولی خدا نسپاریم، مسیر کمال را نمی‌توانیم طی کنیم و هم‌چنین در زمان غیبت امام معصوم (ع) نیز بایستی از مجتهد جامع‌الشرایط اطاعت کرد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به نعمت ولایت در جامعه، عنوان کرد: نعمت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از برکات انقلاب و اسلام است، میثم‌ها، بلال‌ها و ابوذرها زبانشان زبان حق و شمشیرشان شمشیر حق بود.

وی با اشاره به اینکه هر جامعه به‌مثابه یک اندام است و به خون احتیاج دارد، تصریح کرد: کوثر یکی از معانی دقیقش این است که هرکس در هرشرایطی بایستی آگاه باشد که چگونه موضع‌گیری کند، بایستی با کوثر همراه شد، ما باید شهرستان کوهدشت را با وحدت و همدلی بسازیم وبه جلو ببریم.

طهماسبی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) شهیده راه ولایت و امامت است، گفت: جامعه بایستی عملاً، امام زمانی شود، برکت مال خود را با کمک کردن به فقرا و رفع نیاز‌های محرومین و مردم افزایش دهیم.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به جایگاه عظیم ولایت‌فقیه در جامعه، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سید جلیل و امتحان‌داده‌ و آگاهی است که در هر شرایط و زمانی، به‌درستی یک موضع‌گیری جامع و کاملی داشته و چراغ هدایت است.

وی با اشاره به کلام اخیر رهبر انقلاب خطاب به دولت، مبنی بر اینکه بزرگ‌ترین عبرت برای دولت این بود که آمریکا اهل مذاکره نیست، گفت: بایستی مشکلات اولویت‌دار مردم به‌سرعت برطرف شود و درزمینه حمایت از مسئله اقتصاد مقاومتی تلاش کرد، چراکه اگر تولیدِ داخلیِ بدون موانع، به راه بیفتد موجب افزایش اشتغال، مهار تورم، ارزانی اجناس، خلاقیت تولید و بالا رفتن ارزش پول ملی می‌شود و هم‌چنین اعتمادبه‌نفسی مطلوب ایجاد خواهد کرد.

طهماسبی با اشاره بر ظرفیت غنی و خدادادی کوهدشت، بیان کرد: هر منطقه ظرفیتی دارد، درخت‌های بلوط کوهدشت در راستای راه‌اندازی کارخانه رنگ بسیار مطلوب است، بایستی به جوانان امروز برای تولید تسهیلات ویژه ارائه داد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ما در کشور بن‌بستی نداریم، گفت: بایستی برای پیشرفت شهرستان با برنامه باشیم، مسئولان باید به ساماندهی دره شیرز رسیدگی بیشتری کنند چراکه این ظرفیت‌ها می‌تواند ایجاد شغل و سرمایه کنند.

وی با تأکید بر ضرورت روی کار آمدن مدیران جهادی در دولت، گفت: رژه دریایی اخیر در روسیه که ایران نیز حضور داشت، پیام بزرگی برای دشمنان ایران داشت و در تاریخ دریانوردی ایران غوغا بود.

طهماسبی با اشاره به‌افتخار آفرینی جواد فروغی در رشته تیراندازی در المپیک، بیان کرد: این جوان که اهل دهلران ایلام است یک مدافع سلامت و پرستار نیز هست و در پایان مدالش را باافتخار به حضرت ولی‌عصر (عج) تقدیم کرد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس توسط اسرائیل برای سیطره برجهان، گفت: در تمام دنیا فضای مجازی کنترل‌شده است و رهاشده نیست، مجلس اخیری ورودی به این مسئله داشته است، برخی در این راستا به شایعه و دروغ دامن زده‌اند، در فضای مجازی جوانان باید محتوای درست داشته باشد بایستی خطوط قرمزی باشد و حفظ حریم خصوصی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه خروج آمریکا از عراق یک ضرورت است، بیان کرد: درزمینه عید غدیر خم برخی ادارات کوهدشت کم‌کاری کردند، امیدوارم این مسئله در محرم تکرار نشود، یکی از وظایف ادارات پرداختن به مسائل فرهنگی است و در این راستا نیز بودجه فرهنگی دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار