آسیب ده‌ها فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به راهپیمایی نمازگزاران

حمله نظامیان صهیونیست به راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی شهروندان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری که پس از اقامه نماز جمعه برپا شد، با آسیب ده‌ها فلسطینی همراه شد.
کد خبر: ۴۶۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴ - 30July 2021
آسیب ده‌ها فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به راهپیمایی نمازگزارانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ظهر امروز جمعه به شهروندان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری حمله کرده  و به ده ها نفر آسیب زدند.
 
به گزارش فلسطین الیوم، نظامیان اشغالگر ظهر امروز به سمت شرکت‌کنندگان در تشییع جنازه یک شهروند فلسطینی در شهرک بیت امر در شمال الخلیل بمب‌های گازی و صوتی و گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند که بر اثر آن شماری زخمی شدند و درگیری‌های شدیدی میان دو طرف صورت گرفت.
 
به دنبال اینکه نظامیان صهیونیست نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی را به ضرب گلوله به شهادت رساندند، این دومین روز درگیری نظامیان صهیونیست با شهروندان فلسطینی در این منطقه است که پس از اقامه نماز جمعه شهروندان بیت امر صورت گرفت.
 
در شهرک «بیتا» در جنوب نابلس جوانان فلسطینی پس از اقامه نماز جمعه در منطقه جبل صبیح این شهرک طبق روال هفته‌های قبل، راهپیمایی ضد شهرک سازی برگزار کردند که مورد حمله نظامیان صهیونیست قرار گرفتند که به سمت آنها بمب‌های گازی و صوتی شلیک کرد.
 
به گزارش منابع پزشکی تا به این لحظه دستکم ۴۰ شهروند فلسطینی در شهرک بیتا آسیب دیدند که دو نفرشان از ناحیه ساق پا مورد اصابت گلوله واقعی قرار گرفتند.
 
شهرک بیتا از سه ماه پیش تاکنون صحنه اعتراضات گسترده به اقدامات رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی‌ها در این منطقه است که با مقاومت خستگی ناپذیر مردم این منطقه همراه شده است؛ بیش از یک هزار فلسطینی طی این مدت  در حملات نظامیان صهیونیست آسیب دیدند.
 
در  شهرک«کفر قدوم» در «قلقیلیه» نیز ارتش صهیونیستی  با شلیک گاز اشک آور به سمت شرکت‌کنندگان در راهپیمایی هفتگی ضد شهرک سازی ده‌ها نفر را آسیب زد.
 
امروز مسجد الاقصی، قبله نخست مسلمانان نیز شاهد برپایی نماز روز جمعه با حضور بیش از چهل هزار  فلسطینی بود که از ساعات اولیه صبح امروز از مناطق مختلف خود را به قدس رساندند.
 
«یوسف ابوسنینه» خطیب مسجد الاقصی در خطبه نماز جمعه امروز خود از فلسطینی‌ها خواست از املاک قدس در برابر تلاش صهیونیست‌ها برای غصب آن از طریق جعل اسناد حفاظت کنند.
 
خطیب مسجد الاقصی با اشاره به درد و رنج اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی و شرایط دشوار معیشتی غزه ناشی از محاصره این منطقه، از امت اسلامی خواست  با حفظ وحدت خود به حمایت از ملت مظلوم فلسطین به پا خیزند.
 
نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین امروز پنج کودک را از محله‌های مختلف قدس اشغالی بازداشت کردند.
 
چهار جوان دیگر فلسطینی نیز از جنوب استان الخلیل و شهرک خضر در جنوب شهر بیت لحم توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها