کارشناس مسائل استراتژیک:

اهداف تروریسم سایبری رژیم صهیونیستی، جاسوسی و خرابکاری است

حجت‌الاسلام رفیعی راد با اشاره به تروریسم سایبری رژیم صهیونیستی، گفت: آن‌ها با تولید بدافزار اقدام به جاسوسی و تخریب فیزیکی می‌کنند.
کد خبر: ۴۶۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ - 31July 2021

جاسوسی و خرابکاری، اهداف تروریسم سایبری رژیم صهیونیستی هستند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید مهدی رفیعی راد» کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگویی رژیم صهیونیستی را بسیار ضعیف توصیف کرد و اظهار داشت: همین مسئله ضعیف بودن سبب می‌شود این رژیم برای رسیدن به اهداف خود به هر کاری متمسک شود. در این راستا هر نوع تهدید و جنایتی از سوی این رژیم سر می‌زند که برای نمونه می‌توان به شهادت شهید فخری زاده دانشمند برجسته ایرانی اشاره کرد.

وی با تصریح بر اینکه رژیم صهیونیستی نه مردم و نه سرزمینی خود ندارد، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی دچار یک بی‌اصالتی است که آن را آزار می‌دهد و این بی‌اصالتی همواره با این رژیم عجین است. آن‌ها برای جبران این بی‌اصالتی دست به هر نوع اقدام تروریستی در واقعیت و سایبر می‌زنند.

 کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به تروریسم سایبری رژیم صهیونیستی عنوان کرد: این نوع تروریسم، برای رژیم صهیونیستی هزینه کمتری دارد و در این راستا بدافزار‌های استاکس‌نت و پگاسوس را علیه کشور‌های مختلف از جمله همپیمانان خود تولید کرده است.

وی به فعالیت‌های تخریبی رژیم صهیونیستی در فضای سایبر اشاره و بیان کرد: یکی از اقدامات این رژیم جاسوسی است که از آن عنوان سرقت اطلاعات یاد می‌کنند؛ به این معنا که رژیم با توسل به ابزار‌های خود اطلاعات کاربری افراد مختلف به‌ویژه سیاستمداران و خبرنگاران را به سرقت می‌برد.

وی دومین حوزه فعالیت سایبری این رژیم را تخریب و خرابکاری عنوان کرد و گفت: بر اساس اطلاعات منتشر شده رژیم صهیونیستی فرآیند‌های اطلاعاتی و داده‌ها در سازمان انرژی اتمی ایران را شناسایی کرده، محل گلوگاه را پیدا می‌کند و بدافزار مربوطه را در گلوگاه داده قرار می‌دهد. این بدافزار یا به‌صورت سنتی اقدام به جاسوسی و سرقت اطلاعات می‌کند و یا باعث تخریب فیزیکی می‌شود.

حجت‌الاسلام رفیعی راد با بیان اینکه عمده پلتفرم‌های موجود به اسرائیل ختم می‌شود، اظهار کرد: این یک خطر جهانی است؛ بر اساس نظریه جغرافیدان‌های سیاسی جهان، رژیم صهیونیستی اقدام به مهندسی اجتماعی می‌کند. آن‌ها در این راستا نرم‌افزار‌هایی را تولید کرده و در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. مخاطب گمان می‌کند اجازه دسترسی به نرم‌افزار را نداده است، در حالی که نرم افزار در پیش زمینه دستگاه در حال ارسال اطلاعات به مبدأ است.

عضو هیئت علمی دانشگاه درباره خسارت بار بودن جمع آوری داده‌های کاربران تصریح کرد: امروز اطلاعات حرف اول را در تصمیم سازی و تصمیم گیری در هر واحد و حوزه‌ای از جمله اقتصاد می‌زند. به‌عنوان مثال اگر چین بخواهد کالایی را صادر کند، کارشناس‌هایی در کشور هدف اقدام به سنجش ذائقه‌های مخاطبین می‌کنند.

وی افزود: امروز بسیاری از مردم در موبایل‌های خود با بدافزار‌های رو به رو هستند که آن را متأسفانه بدافزار نمی‌دانند؛ از جمله این بدافزار‌ها می‌توان به ویز اشاره کرد. این نرم افزار به‌صورت گسترده به اطلاعات و داده‌های مخاطب دسترسی دارد.

منبع: رادیو گفتگو
انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار