نماینده مردم در مجلس:

حضور نظامیان آمریکایی در عراق غیرقابل پذیرش است

عباس‌زاده مشکینی گفت: سردمداران ایالات متحده باید متوجه باشند که حضورشان در عراق مورد پذیرش مردم نیست؛ بنابراین باید هرچه سریعتر از کشور عراق خارج شوند.
کد خبر: ۴۶۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ - 01August 2021

حضور نظامیان آمریکایی در عراق غیرقابل پذیرش است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی به اظهارات مصطفی الکاظمی مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از عراق اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها در نهایت مجبور خواهند شد از کشور عراق خارج شوند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس افزود: وقتی نمایندگان پارلمان عراق مصوب کرده‌اند که نظامیان آمریکایی باید از عراق خارج شوند و همچنین مطالبه به‌حق مردم نیز بوده؛ بنابراین آمریکایی‌ها می‌بایستی سریعاً خارج می‌شدند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: طبیعتاً، اگر آمریکایی‌ها مطالبه مردم عراق را عملیاتی نکنند و اصرار بر حضور داشته باشند به اهدافشان دست پیدا نخواهند کرد، ضمن اینکه متضرر هم خواهند شد؛ لذا ایالات متحده باید راهبرد خود را تغییر دهد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سردمداران ایالات متحده باید متوجه باشند که حضورشان در عراق مورد پذیرش مردم نیست و تا زمانی که آمریکایی‌ها در عراق هستند تکفیری‌ها در حال جولان دادن خواهند بود و امنیت منطقه هم زیر سؤال می‌رود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در عراق اجماع ملی وجود دارد تا اینکه نظامیان آمریکایی از کشورشان خارج شوند و در این راستا نیز بسیار فعال هستند؛ بالاخره آمریکایی‌ها اگر اصرار به ماندن در عراق داشته باشند، طبیعتاً هزینه سنگینی را متحمل خواهند شد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته آمریکایی‌ها نیز متوجه شدند که جریانات سیاسی، احزاب و مردم عراق با جدیت به دنبال اخراجشان از این کشور هستند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها