طی عملیاتی گسترده؛

«حشد شعبی» یورش داعش به جنوب «صلاح الدین» را ناکام گذاشت

نیرو‌های «حشد شعبی» عراق طی عملیاتی گسترده یورش تروریست‌های داعش به جنوب استان «صلاح الدین» را ناکام گذاشتند.
کد خبر: ۴۶۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷ - 01August 2021

«حشد شعبی» یورش داعش به جنوب «صلاح الدین» را ناکام گذاشت

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از بغداد الیوم، تروریست‌های تکفیری داعش تلاش کردند به مناطقی در جنوب استان صلاح‌ الدین عراق نفوذ کنند که تلاش تکفیری‌ها با دخالت به‌موقع نیرو‌های حشد شعبی ناکام ماند.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های حشد شعبی تلاش تکفیری‌ها برای نفوذ به جنوب صلاح‌ الدین را ناکام گذاشتند و شماری از عناصر تکفیری را به‌شدت زخمی کردند. این در حالی است که پیشتر نیز حمله تکفیری‌ها به غرب الانبار توسط حشد شعبی خنثی شده بود.

پیشتر ارتش و نیرو‌های حشد شعبی عراق عملیات ضد تروریستی مشترکی را کلید زدند. طبق اعلام رسانه‌های عراقی، ارتش و حشد شعبی مرحله دوم عملیات پاکسازی مناطق شرقی صلاح‌ الدین را آغاز کرده‌اند.

منابع امنیتی عراق اعلام کردند که هدف اصلی و اساسی از فاز دوم عملیات پاکسازی شرق صلاح‌ الدین، مبارزه با تروریست‌ها در شهرک‌های «باره باره»، «جنکلاوه» و «کلوتبه» است.

این در حالی است که نیرو‌های ارتش و حشد شعبی عراق در جریان فاز اول عملیات پاکسازی محور شرقی استان صلاح‌ الدین دستاورد‌های زیادی را محقق ساختند و توانستند ضربات مهلکی را بر پیکره بقایای تکفیری‌ها وارد آورند.

پیش از این نیز، نیرو‌های ارتش عراق عملیاتی را در استان نینوا علیه بقایای عناصر تکفیری داعش انجام دادند. «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق اعلام کرد که به دنبال این عملیات ۱۲ عنصر تکفیری شناسایی و بازداشت شدند.

به‌تازگی تحرکات بقایای تکفیری‌ها در عراق تشدید شده است. این در حالی است که از مدت‌ها پیش گزارش‌هایی مبنی بر تلاش ایالات متحده آمریکا برای احیای داعش در عراق منتشر شده است.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار