مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

شیوه‌نامه برگزاری مراسم محرم به هیئات مذهبی مازندران ابلاغ می‌شود

حجت‌الاسلام «شکریان امیری» گفت: نحوه برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم به تمامی هیئات مذهبی استان مازندران ابلاغ خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸ - 01August 2021

شیوه‌نامه برگزاری مراسم محرم به هیئات مذهبی مازندران ابلاغ می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «ناصر شکریان امیری» مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران پیش از ظهر امروز در جلسه جبهه فعالان فرهنگی انقلاب با اشاره به برنامه ریزی دقیق برای برگزاری هرچه باشکوه مراسم محرم ۱۴۰۰ با رعایت دقیق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان اظهار داشت: هیچ هیات مذهبی در محرم ۱۴۴۳ هجری قمری تعطیل نیست و تمامی برنامه‌ها و مراسمات آئینی محرم ۱۴۰۰ بدون هیچ گونه خللی با توجه به رعایت دقیق موازین بهداشتی برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش محوری هیات‌های مذهبی در برپایی مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء افزود: امروز فرهنگ عاشورا و حماسه خونین حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش به یک فرهنگ جهانی تبدیل شده است و میلیون‌ها عاشق و دلداده این راه روشن هستند.

حجت الاسلام «شکریان امیری» در ادامه سخنان خود با تاکید بر برنامه ریزی برای برپایی مراسم محرم ۱۴۰۰ با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد: باید از ظرفیت مردمی برای به اهتزار درآوردن پرچم حسینی بهره گرفت و انتظار می‌رود تمامی فضای عمومی سطح شهر و منازل هموطنان متبرک به نام ابا عبدالله الحسین (ع) شود و پویش‌های مختلفی در کشور هم در این رابطه در حال برنامه ریزی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت شور و شعور حسینی در مراسم محرم خاطرنشان کرد: معرفت‌افزایی نسبت به سیره و سبک زندگی اهل بیت (ع)، به‌ویژه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش باید اولویت همه فعالیت‌های دینی و فرهنگی در هیئات مذهبی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها