کارشناس حوزه فرهنگ مطرح کرد؛

اهمیت تبلیغ دین در زندگی امروز

حجت‌الاسلام باغبانی گفت: با افزایش پیچیدگی‌های اجتماعی، اهمیت تبلیغ بیشتر مشخص می‌شود.
کد خبر: ۴۶۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ - 01August 2021

اهمیت تبلیغ دین در زندگی امروز

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدامین باغبانی» کارشناس حوزه فرهنگ در گفت‌وگویی با بیان اینکه تبلیغات خیرخواهانه به یک‌رشته خاص مربوط نیست، اظهار داشت: همه مردم به یک معنا وظیفه تبلیغ را دارند.

وی درعین‌حال اولین وظیفه حوزه را تبلیغ معارف دینی دانست و افزود: نظامات اجتماعی و چارچوب جوامع به صورتی است که وقتی یک عالم دینی بالای منبری قرار می‌گرفت، بسیاری از مردم را به حرکت و جهت‌گیری مثبت وامی‌داشت.

حجت‌الاسلام باغبانی ادامه داد: با فزونی گرفتن پیچیدگی‌های اجتماعی، اهمیت تبلیغ بیشتر مشخص می‌شود.

وی اهمیت تبلیغ را این‌گونه تعریف کرد: فردی که در کنار دریا زندگی می‌کند، می‌تواند آب را تضمین‌کننده حیات خود بداند، ولی وقتی همین فرد در بیابانی سوزان و گرمای فراوان زندگی کند، ارزش آب را بیشتر درک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام باغبانی گفت: بحث تبلیغ نیز همین‌گونه است یعنی اگر تا دیروز با یک عقبه و قوت کم می‌توانستیم هدایت افکار عمومی را انجام دهیم، این رسالت امروز پیچیده و سخت‌تر شده است و هرچه پیش می‌رویم، مکاتب فکری مختلف را در دنیای قرن رو به بن‌بست می‌بینیم.

 طلبه حوزه علمیه گفت: به بیان بسیاری فلسفه غرب‌گرا، دوران امروز بازگشت به ارزش‌های دینی و نگاه به حاکمیتی خدا در زندگی بشر است. مردم منتظر آب حیاتی هستند که درد واقعی آنان را به‌واقع درمان کند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار