به گزارش گروه سایر رسانههای دفاعپرس، حجتالاسلام والمسلمین «محمدامین باغبانی» کارشناس حوزه فرهنگ در گفتوگویی با بیان اینکه تبلیغات خیرخواهانه به یکرشته خاص مربوط نیست، اظهار داشت: همه مردم به یک معنا وظیفه تبلیغ را دارند.
وی درعینحال اولین وظیفه حوزه را تبلیغ معارف دینی دانست و افزود: نظامات اجتماعی و چارچوب جوامع به صورتی است که وقتی یک عالم دینی بالای منبری قرار میگرفت، بسیاری از مردم را به حرکت و جهتگیری مثبت وامیداشت.
حجتالاسلام باغبانی ادامه داد: با فزونی گرفتن پیچیدگیهای اجتماعی، اهمیت تبلیغ بیشتر مشخص میشود.
وی اهمیت تبلیغ را اینگونه تعریف کرد: فردی که در کنار دریا زندگی میکند، میتواند آب را تضمینکننده حیات خود بداند، ولی وقتی همین فرد در بیابانی سوزان و گرمای فراوان زندگی کند، ارزش آب را بیشتر درک خواهد کرد.
حجتالاسلام باغبانی گفت: بحث تبلیغ نیز همینگونه است یعنی اگر تا دیروز با یک عقبه و قوت کم میتوانستیم هدایت افکار عمومی را انجام دهیم، این رسالت امروز پیچیده و سختتر شده است و هرچه پیش میرویم، مکاتب فکری مختلف را در دنیای قرن رو به بنبست میبینیم.
طلبه حوزه علمیه گفت: به بیان بسیاری فلسفه غربگرا، دوران امروز بازگشت به ارزشهای دینی و نگاه به حاکمیتی خدا در زندگی بشر است. مردم منتظر آب حیاتی هستند که درد واقعی آنان را بهواقع درمان کند.
منبع: رادیو گفتوگو
انتهای پیام/ ۹۱۱