از سوی دیپلمات انگلیسی مطرح شد؛

ادعای لندن درباره نقش ایران در حمله به نفتکش اسرائیلی

معاون سفیر انگلیس در ادعایی بی اساس مدعی شد که لندن شواهد روشنی از دخالت ایران در حمله هواپیمای بدون سرنشین به نفتکش اسرائیلی را دارد.
کد خبر: ۴۶۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱ - 02August 2021

ادعای لندن درباره نقش ایران در حمله به نفتکش اسرائیلیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مارک پاور»، معاون سفیر انگلیس در رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بی اساس مدعی شد که لندن شواهد روشنی از دخالت ایران در حمله هواپیمای بدون سرنشین به نفتکش اسرائیلی را مشاهده کرده و تیم تحقیقاتی خود را به این منظور به منطقه اعزام می‌کند.

این دیپلمات انگلیسی افزوده است که اسرائیل مانند دیگران در منطقه از این نوع فعالیت‌ها تهدید می‌شود.

پاور همچنین از شرکای انگلیس خواسته است تا حادثه اخیر حمله پهپادی به یه نفتکش در دریای عمان را محکوم کنند و مدعی شده که لندن با شرکای خود برای پاسخ دیپلماتیک مناسب به این موضوع در حال کار است.

معاون سفیر انگلیس در تل آویو در ادعای خود گفت: ما به این نتیجه رسیده ایم که به احتمال زیاد ایران این حمله را انجام داده است و این حمله نقض آشکار قوانین بین المللی است.

از روز پنجشنبه هفتم مردادماه که کشتی «مرسر استریت» متعلق به یک شرکت اسرائیلی در دریای عمان دچار سانحه شد، برخی رسانه‌های منطقه‌ای و غربی بلافاصله انگشت اتهام را به‌سوی ایران گرفته مدعی شدند پهپاد‌های ایرانی این کشتی را هدف قرار داده‌اند.

این ادعای غیرواقعی که تاکنون هیچ‌گونه مدرک و سندی برای تأیید آن ارائه نشده است موج اتهامات واهی از سوی مقامات غربی و صهیونیستی علیه ایران را به‌دنبال داشته است و همچنان نیز ادامه دارد.

از سوی دیگر سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با انتشار مطلبی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویاً محکوم می‌کند.

وی افزود: آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تأکید کرد: هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار