انتشار برای اولین‌بار؛

سخنان شهید «قاسم سلیمانی» در تجلیل از مقام شهدای خراسانی دفاع مقدس

فرازهایی از سخنرانی شهید «سلیمانی» در یادواره‌ شهدای نیروی زمینی سپاه که به تجلیل از مقام سرداران شهید خراسانی دفاع مقدس پرداخته است، برای اولین‌بار منتشر شد.
کد خبر: ۴۶۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۰ - 06August 2021

فرازهای ناگفته‌ای از سخنان شهید سلیمانی در تجلیل از مقام شهید شوشتری

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، دفاع مقدس به‌تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان یک «دانشگاه انسان‌ساز» شناخته می‌شود که بسیاری از استعدادهای جوان این مرز و بوم در آن شکوفا شد؛ بنابراین فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند به‌عنوان یک چراغ راه در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران، خصوصاً گام دوم انقلاب شناخته شود و با تکیه بر این فرهنگ، استعدادهای بسیاری از جوانان ایران زمین در عرصه‌های مختلف شکوفا شود.

سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» یکی از جوانان این سرزمین بود که از روستاهای کرمان به این دانشگاه انسان‌سازی پا نهاد و در این دانشگاه پرورش یافت و سرانجام به‌عنوان یک چهره محبوب در جهان اسلام مطرح شد و بسیاری از نقشه‌های شوم دنیای اسکتبار را نقش بر آب کرد.

در دوران دفاع مقدس، جوانان دیگری نیز بودند که با ورود به این دانشگاه انسان‌سازی، استعداد‌های آن‌ها شکوفا شد و در تاریخ ایران جاودانه شدند که از این میان می‌توان به شهیدان «نورعلی شوشتری»، «عبدالحسین برونسی»، «محمدحسن نظرنژاد»، «ولی‌الله چراغچی» و... اشاره کرد که در لشکر ۵ نصر حماسه‌های زیادی آفریدند.

سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی که ۲۸ مهر سال ۱۳۸۳ در یادواره‌ شهدای نیروی زمینی سپاه حضور یافته بود، در فراز‌هایی از سخنان خود، به تجلیل از سرداران شهید «نورعلی شوشتری»، «رجبعلی محمدزاده» و دیگر شهدای خراسانی دفاع مقدس پرداخته است.

آن‌چه می‌خوانید، فراز‌هایی از سخنرانی سردار دل‎هاست که برای نخستین‌بار منتشر می‎شود:

«اگر همه خراسان را جمع کنید و بخواهید که دانه‌شمار کنید، شخصیتی برجسته‌تر از شهید «شوشتری»، نه دیروز، نه امروز و نه فردا پیدا نمی‌کنید در حالی که شهید «برونسی»، شهید «نظرنژاد» و شهید «چراغچی» اسطوره‌های جنگ بودند.

راز جاودانگی شهیدان «شوشتری»، «محمدزاده»، «برونسی» و «نظرنژاد» این بود که آن‎ها را هیئت رئیسه استان خراسان به جنگ معرفی نکرد. [این‌ها] از پشت‌صحنه و به سفارش استاندار و امام‌جمعه و شخصیت‌ها به جنگ نیامده بودند و فرماندهان سفارشی نبودند؛ بلکه از میان آتش برگزیده شدند، از میان کوره آتش».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار