مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تبیین گفتمان مقاومت، هدف اصلی جشنواره‌های هنری دفاع مقدس است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: جان‌مایه جشنواره‌های هنری دفاع مقدس، تبیین این واقعیت است که نیروهای مسلح هیچ اهلیتی با سازش و رکون ندارند و در اراده‌های محکم آنان، تفکر وادادگی و کنار کشیدن از میدان جهاد و مبارزه با دشمن جایی ندارد.
کد خبر: ۴۶۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ - 03August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست کارگروه تخصصی جشنواره ترنم فتح ویژه گروه‌های موزیک نیروهای مسلح اظهار داشت: تبیین افتخارات، خواسته مشترک همه ملت‌ها و کشورهاست و در این عرصه، به نمایش درآوردن مظاهر رشادت و از جان گذشتگی‌هایی که برخواسته از روح ایستادگی و مقاومت است، ارزش و اعتبار مضاعف دارد.

وی افزود: دشمنان بدخواه ملت ایران به هر ترفند و حربه‌ای متوسل می‌شوند تا روحیه استقلال‌طلبی و ظلم‌ستیزی نهادینه‌ شده در ذات مردم را دچار خدشه کنند اما در اراده‌های محکم نیروهای مسلح که فرزندان معنوی امامین انقلاب هستند، تفکر وادادگی و کنار کشیدن از میدان جهاد و مبارزه با دشمن جایی ندارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن تبیین هدف اصلی جشنواره‌های فرهنگی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جان‌مایه جشنواره‌های هنری دفاع مقدس، تبیین این واقعیت است که نیروهای مسلح هیچ اهلیتی با سازش و رکون ندارند و خصوصاً جشنواره ترنم فتح که با محوریت سرودها و آواهای نظامی اجرا می‌شود، بنا دارد تا یک جریان سازی فرهنگی در این عرصه ایجاد کند، میدانی برای رقابت سازنده میان هنرمندان نیروهای مسلح باشد و بسترساز تکامل روزآمد شود.

وی ادامه داد: باید کارنامه عملکرد و آثار ارائه‌ شده هنری در جشنواره‌های فرهنگی دفاع مقدس، متناسب با ظرفیت‌ها و استعدادهای هر یگان باشد، زیرا بسیاری از استان‌های کشور، اساساً دارای لشکر مستقل و ویژه نیستند و تیپ مخصوص آن‌ها، گروه موزیک خود را متناسب با توان بومی‌اش سازماندهی و مدیریت کرده و برهان روشن در این باره آن است که دانش فنی این گروه هنری به هیچ عنوان با توانمندی گروه‌های موزیک ملی قابل قیاس نیست.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه خراسان، مهد ادب و فرهنگ و خصوصاً هنر حماسی است، تصریح کرد: اشعار حماسی حکیم توس، چنان میراث ارزنده‌ای از ایثار و جانفشانی را در ذات مردم این خطه نهادینه کرده است که برخواسته از همین ارزش‌ها، کارنامه نقش‌آفرینی رزمندگان خراسان در دفاع مقدس را شاهد هستیم که علی‌رغم بُعد مکانی و فاصله بسیار این استان تا استان‌های جنگی و محورهای درگیر، صفوف بهم پیوسته دلاورانی از دیار امام هشتم (ع) همواره در خطوط مقدم حضور داشته‌اند.

وی تأکید کرد: گنجینه عظیمی که با اشعار حماسی حکیم ابوالقاسم فردوسی آغاز می‌شود، سروده‌ها و آواهای انقلابی و دشمن‌شکن نیروهای مسلح استان را نیز دربر می‌گیرد لذا انتظار ما و شأن استان خراسان رضوی این است که هنرمندان در عرصه‌های مختلف به تولید آثار و ارائه آن به جشنواره‌های ملی توجه ویژه داشته باشند زیرا خراسان، مهد ادب و فرهنگ و خصوصاً هنر حماسی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: نیاز است تا ارتباط دقیق و سازنده‌ای میان گروه‌های هنری ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، مرزبانی و رسته‌های دیگر ایجاد شود تا در آینده نزدیک بتوانیم شاهد راهیابی نمایندگان هنرمندان انقلابی نیروهای مسلح استان به مسابقات ملی و عرصه‌های کشوری باشیم.

چهارمین دوره جشنواره ترنم فتح ویژه گروه‌های موزیک نیروهای مسلح در شرایطی در نیمه دوم سال جاری برگزار خواهد شد که در دوره گذشته، تیپ 377 شهید حبرانی جمعی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا در رده استان و منطقه حائز جایگاه نخست شد و در مسابقات ملی، رتبه چهارم را کسب کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار