نظر شهید موحد دانش درباره جنگ لبنان+ فیلم

شهید علیرضا موحد دانش در فرودگاه مهرآباد و در حال عزیمت به لبنان مصاحبه‌ای داشته و درباره جنگ لبنان سخن گفته است.
کد خبر: ۴۶۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۵ - 04August 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علیرضا موحد دانش» در بحبوحه انقلاب، به صف انقلابیون پیوست و از خدمت سربازی فرار کرد. این فرار شروع راهی بود که به شهادت ختم شد. پس از آغاز غائله کردستان، خودش را به آنجا رساند. زمانی هم که جنگ آغاز شد، به مناطق عملیاتی رفت و در سِمت‌های مختلف به کشور خدمت کرد. او همرزم سرداران بزرگی همچون جهان‌آرا، وزوایی، احمد متوسلیان و... بود. کوه‌های بازی‌دراز و مناطق عملیاتی جنوب کشور شاهد رشادت‌های این سرباز امام خمینی (ره) بوده‌اند.

نظر شهید موحد دانش درباره جنگ لبنان

فعالیت در مناطق عملیاتی باعث نشد که از فریضه ازدواج غافل بماند. از این رو با دختری که خواهر شهید بود، ازدواج کرد و علیرضا پیش از آنکه بداند پدر شده است، در تاریخ ۱۳ مرداد ۶۲ حین عملیات والفجر ۲ در منطقه حاج عمران در سمت فرماندهی تیپ ۱۰ سیدالشهدا (ع) آسمانی شد.

در سی و هشتمین سالگرد اولین فرمانده تیپ سیدالشهدا فیلمی از این شهید می‌بینیم که در حال مصاحبه قبل از اعزام نیرو‌های لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) به لبنان در سال ۱۳۶۱ است که در فرودگاه به ثبت رسیده. در این فیلم شهید موحد دانش از جنگ صدام علیه ایران و جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان می‌گوید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار