بیانیه سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی در آستانه محرم سال ۱۴۰۰

در آستانه فرارسیدن محرم الحرام سال ۱۴۰۰، سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی خراسان رضوی در بیانیه‌ای به تشریح الزامات رعایت دستورالعمل‎های بهداشتی در مراسمات عزای سید و سالار شهیدان پرداخت.
کد خبر: ۴۶۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳ - 03August 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن محرم الحرام سال ۱۴۰۰، سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی خراسان رضوی در بیانیه‌ای به تشریح الزامات رعایت دستورالعمل‎های بهداشتی در مراسمات عزای سید و سالار شهیدان پرداخت.

در این بیانیه آمده است:

«در آستانه ورود به ماه محرم الحرام، پیرو فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب و با توجه به ضرورت تبعیت از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در جهت پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس در مراسمات و عزاداری‌ها، آحاد مادحین و شاعران عزیز، وعاظ محترم، مبلغین گران‌قدر و مدیران هیئات مذهبی را دعوت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آیین‌های عزاداری می‌نماییم چراکه برای درک بهتر حماسه عاشورا و اقامه عزای حضرت سیدالشهدا(ع)، مجالس پرشور، انقلابی و احیاگر مورد تأکید و تکلیف است.

بدون شک محبین اهل‌بیت (ع) و ستایشگران مذهبی در اعصار مختلف نقش بسزایی در احیای نهضت ابی‌عبدالله (ع) و آرمان‌های بلند امام شهید شیعیان داشته‌اند ولذا تبیین صحیح اهداف قیام امام حسین(ع)، جلوگیری از ایجاد تفرقه و اختلاف بین امت اسلامی، جلوگیری از به انحراف کشیده شدن مراسمات توسط برخی افراد ساده‌لوح و وابسته به فرق دست‌ساز انگلیسی و ترسیم مسیر صحیح و اصولی عزاداری اهل‌بیت باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد.

تأسی به سیره عملی قیام امام حسین (ع) در برپایی نهضت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی و تشریح لزوم نابودى ظلم، استبداد و استكبار، شجاعت و اخلاق متعالی، الگو گرفتن از حضرت زینب (س) در مواجهه با مشکلات و بلایا و برپايى حكومت عدل الهى و مردم‌سالاری دینی به عنوان ضرورت مهم در تریبون‌های ستایشگری مطرح است.

سازمان بسیج و کانون مداحان خراسان رضوی با تأکید بر اجرای دقیق رهنمودهای ولی‌امرمسلمین حضرت امام خامنه‌ای‌ (مدظله‌العالی) امیدوار است هرچه سریع‌تر شاهد از بین رفتن این ویروس منحوس از عموم مردم جهان بوده و با تدابیر رئیس‌جمهور منتخب و کارگزاران انقلابی شاهد تحکیم اقتصاد داخلی در برابر مکر دشمنان و اهتزاز پرچم اسلام بر قلل رفیع جهان باشیم.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار