رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

روزانه تا ۳۰ هزار نفر در استان خوزستان واکسینه می‌شوند

«ابول‌نژادیان» با بیان اینکه روزانه تا ۳۰ هزار نفر در استان خوزستان واکسینه می‌شوند، گفت: تاکنون حدود ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده و این روند همچنان در حال انجام است.
کد خبر: ۴۶۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳ - 03August 2021

روزانه تا ۳۰ هزار نفر در استان خوزستان واکسینه می‌شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «فرهاد ابول‌نژادیان» رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز با اشاره به ورود خوزستان به پیک جدید بیماری کرونا اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که این موضوع نشان دهنده افزایش روند بیماری در استان است.

وی به افزایش بار مراجعه به مراکز بهداشتی خوزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به میزان سرایت بالای کرونا دلتا، این ویروس به تدریج در کشور غالب شده و نسبت به سایر جهش‌های شناخته‌شده، بیشترین قدرت سرایت را دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در روزهای اخیر بیشتر بیماران به صورت خانوادگی مبتلا شده‌اند، گفت: آبریزش بینی، سر درد، گلو درد و ضعف از مهمترین علایم ابتلا به کرونا دلتا است در حالی که در کرونای انگلیسی تب، لرز و سرفه مهمترین علایم بودند، ضمن اینکه  قدرت سرایت کرونا دلتا ۲ برابر ویروس نوع انگلیسی است.

ابول نژادیان با بیان اینکه افراد کمتر از ۵۰ سال، بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به کرونا دلتا هستند، بیان داشت: ممکن است فردی سرفه نکند اما ریه او درگیر شده باشد که این مساله موجب مراجعه دیرتر و با حال عمومی وخیم‌تر بیمار می‌شود بنابراین استفاده از روش‌های رادیوگرافیک در تشخیص بیماری موثرتر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۵ درصد مبتلایان مرد و ۴۵ درصد مبتلایان در خوزستان زن هستند، متذکر شد: ۸۱ درصد مبتلایان بدون بیماری زمینه‌ای بوده‌ و ۱۹ درصد آنها بیماری زمینه‌ای داشته‌اند که از این میزان ۳۲ درصد دارای بیماری فشار خون، ۳۰ درصد دیابتی و ۲۴ درصد آنها بیماری قلبی و عروقی دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص کنترل پروازهای هوایی نیز گفت: خوزستان نخستین استانی بود که پرواز رفت و برگشت به کیش را لغو کرد همچنین از کارکنان شرکت ملی حفاری که هر هفته به سیستان و بلوچستان سفر می کنند تست گرفته می‌شود.

ابول نژادیان با بیان اینکه روزانه تا ۳۰ هزار نفر در استان خوزستان واکسینه می‌شوند افزود: تاکنون حدود ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده و این روند همچنان در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار