مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین:

شهید سرلشکر «عباس بابایی» الگوی جوانان کشور است

امیر «پیری» گفت: شهید سرلشکر «عباس بابایی» با وفاداری و دفاع تمام‌قد از خاک کشور یکی از الگوهای بارز جوانان ایران اسلامی است.
کد خبر: ۴۶۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷ - 03August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین، امیر سرتیپ دوم ستاد «بهنام پیری» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین در مراسم یادواره شهدای خلبان استان قزوین با گرامیداشت یاد و خاطر شهید سرلشکر «عباس بابایی» و شهید سرلشکر «حسین لشگری» که ظهر امروز در موزه شهید بابایی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: شهید سرلشکر «عباس بابائی» از جمله جوانان متعهد و وطن دوست نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که همواره وفاداری خود را به نظام و انقلاب با انجام پروازهای متعدد در جبهه‌های جنگ به اثبات رسانید.

وی افزود: این خلبان شاخص کشور در طول خدمت خود با پرواز بیش از سه هزار ساعت و 60 ماموریت یکی از افتخارات جهانی است و با دادن خون خود از اسلام، ناموس و خاک کشور دفاع کرد.

این مسئول تاکید کرد: شهید سرلشکر «عباس بابایی» با وفاداری و دفاع تمام قد از خاک کشور یکی از الگوهای بارز جوانان ایران اسلامی است.

پیری تصریح کرد: خلبان شهید سرلشکر «حسین لشگری» نیز یکی از دیگر از افتخارات استان قزوین در دوران انقلاب اسلامی است که با دفاع تمام قد از میهن و همچنین اسارت 18 ساله در زندان های رژیم بعث عراق دین خود را به نظام ادا کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین خاطر نشان کرد: یادواره شهدای نیروی هوایی استان به خصوص شهیدان «عباس بابایی» و «حسین لشگری» به دلیل شیوع موج پنجم کرونا در کشور، به صورت نمادین در شهر قزوین و در منزل پدری شهید عباس بابایی برگزار شد که امیدواریم سال آینده با از بین رفتن این ویروس منحوس، این مراسم را باشکوه تر و در فضایی وسیع برگزار کنیم.

خاطره‌گویی و تجلیل از خانواده شهید «عباس بابایی» و 10 خانواده شهید و رزمنده دوران دفاع مقدس از دیگر بخش های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها