رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز خبر داد؛

برگزاری دوره‌های توانمندسازی مسئولان بسیج سازندگی البرز

سرهنگ «طیران» از برگزاری دوره‌های توانمندسازی و مهارت مسئله یابی ویژه مسئولان نواحی و حوزه‌های بسیج سازندگی استان البرز به‌صورت مستمر تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۶۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷ - 04August 2021

برگزاری دوره‌های توانمندسازی مسئولین بسیج سازندگی البرز به‌صورت مستمرسرهنگ «مهران طیران» رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج از برگزاری دوره‌های توانمندسازی و مهارت مسئله یابی ویژه مسئولان نواحی و حوزه‌های بسیج سازندگی استان البرز خبر داد و اظهار داشت: این دوره‌ها تا پایان سال جاری به‌صورت مستمر در راستای توانمندسازی مسئولین این سازمان برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این دوره‌ها را توانمندسازی مسئولان بسیج سازندگی در مأموریت‌های تعریف‌شده به‌عنوان مأموریت‌های اصلی در حوزه‌های محرومیت‌زدایی، مردم یاری و خدمات‌رسانی عنوان کرد و گفت: هم‌افزایی با رده‌های داخلی با مأموریت‌های مشابه ازجمله معاونت اجتماعی که بخشی از مأموریت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی را در مناطق تحت کرامت بر عهده دارد دیگر هدف ما از برگزاری این دوره‌هاست.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز با اشاره به اینکه در این استان 30 محله طرح کرامت شناسایی شده است، افزود: این مناطق ازجمله محروم‌ترین مناطق این استان هستند که به دلیل آمار بالای ناهنجاری‌های اجتماعی در آن‌ها برنامه‌های خاصی برای کاهش یا کنترل این موارد پیش‌بینی شده است. با توجه به زیربنایی بودن بخشی از این اقدامات، بسیج سازندگی نیز در این حوزه وارد عمل شده و با معاونت اجتماعی همکاری می‌کند.

سرهنگ طیران از راه‌اندازی 35 واحد اشتغال‌زا در محله‌های طرح کرامت از سال گذشته تاکنون خبر داد و بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در سال جاری نیز 20 تا 25 واحد اشتغال‌زای دیگر در این مناطق ایجاد خواهد شد. گروه‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی به‌عنوان سرپنجه‌های اجرایی این سازمان نیازمند کسب مهارت‌های لازم به‌منظور هم‌افزا کردن ظرفیت‌های منطقه‌ای و محلی هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز اذعان داشت: زمانی می‌توانیم بگوییم در مأموریت‌های خود موفق هستیم که همه مردم را پای کار بیاوریم و ذهن و فکر و رفتار آن‌ها را به این سمت‌وسو سوق دهیم که بتوانند مشکلات محلی را خودشان حل کنند، زیرا اعتقاد قلبی ما این است که هر زمان مردم پای کار بیایند و وارد عمل شوند، مشکلات به‌صورت کامل و پایدار رفع می‌شود.

وی گفت: امید است بتوانیم با امداد الهی و توجهات خاص ائمه اطهار در راستای تحقق اهداف سازمان گام‌های مؤثری برداریم و شاهد این باشیم که محله‌های تحت کرامت یکی پس از دیگری کم شوند و به روزی برسیم که هیچ منطقه محرومی در استان البرز وجود نداشته و همه مناطق به لحاظ مؤلفه‌های فرهنگی، اجتماعی و محرومیت فاقد هر نوع ناهنجاری باشند.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها