سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبر داد؛

حضور ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۴ کشور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری

موسوی از حضور ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: ۱۰ نفر از این افراد سران و روسای کشورها، ۲۰ نفر از آن‌ها رئیس مجلس و ۱۱ نفر وزیر امور خارجه هستند.
کد خبر: ۴۷۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ - 05August 2021

حضور ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۴ کشور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید نظام الدین موسوی» سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری، اظهار داشت:  این مراسم بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی برگزار خواهد شد. این مراسم وجه نمادین برای نشان دادن انتقال مسالمت آمیز قدرت اجرایی در کشور دارد و همچنین دارای وجه حقوقی بابت ادای سوگند رئیس جمهور است.

وی به همزمانی مراسم تحلیف رئیس جمهور سیزدهم با سالگرد صدور فرمان مشروطیت اشاره و عنوان کرد: ساعت ۱۷ بعد از ظهر امروز مراسم تحلیف در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از مدت‌ها پیش تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم دیده شده بود. در این مراسم شاهد حضور مهمانانی در سطوح عالی کشور‌ها و همچنین رسانه‌های مختلف خارجی خواهیم بود.

وی به فعالیت ستاد مراسم تحلیف در مجلس از مدت‌ها پیش اشاره و عنوان کرد: این ستاد با حکم رئیس مجلس شورای اسلامی شکل گرفت. این ستاد ۱۳ کمیته دارد که هر کمیته وظیفه مشخصی برای برگزاری بهتر مراسم تحلیف دارد.

موسوی از اثرگذاری کرونا بر مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت و اظهار کرد: به دلیل شیوع این بیماری، پروتکل‌های بهداشتی را مد نظر قرار دادیم و در این راستا در دعوت مهمانان داخلی محدودیت‌هایی داشتیم.

وی از حضور ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: ۱۰ نفر از این افراد سران و روسای کشورها، ۲۰ نفر از آن‌ها رئیس مجلس و ۱۱ نفر وزیر امور خارجه هستند که در مراسم پنج شنبه شرکت می‌کنند. همچنین هیئت‌های مختلف از جمله شخصیت‌های مهم اجتماعی، نمایندگان مذاهب مختلف و نمایندگان ۱۱ نهاد و سازمان بین المللی و منطقه در این مراسم شرکت خواهند کرد.

منبع: رادیو گفت‌وگو 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار