فرمانده جدید پایگاه مقاومت شهید «باهنر» رشکوئیه معرفی شد

طی مراسمی «دهقان» به عنوان فرمانده جدید پایگاه مقاومت شهید «باهنر» روستای رشکوئیه از توابع شهرستان «تفت» معرفی شد.
کد خبر: ۴۷۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ - 06August 2021

فرمانده جدید پایگاه مقاومت شهید «باهنر» رشکوئیه معرفی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس‌ از یزد، طی مراسمی که با حضور سرهنگ دوم پاسدار «سید مصطفی آقایی میبدی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان «تفت»، سرگرد «عباس طاهرنژاد» فرمانده حوزه حزب الله، پاسدار «سید محمود حسینی مقدم» روابط عمومی پادگان شهید صدوقی، حجت الاسلام «مصطفی رعیت» منتخب ششمین دوره شورای اسلامی روستای رشکوییه در مسجد حضرت «سیدالشهدا» این روستا برگزار شد فرمانده جدید پایگاه مقاومت شهید «باهنر» معرفی شد.

در این مراسم «سید حسن زارع رشکوئیه» فرمانده سابق پایگاه مقاومت شهید «باهنر» با اشاره به بیانات امام راحل (ره) در رابطه با اهمیت بسیج اظهار داشت: امام خمینی (ره) در این رابطه چنین می‌فرمایند: «قضیه بسیج، همان مساله‌ای است که در صدر اسلام بوده است این مساله جدید نیست، در اسلام سابقه داشته است و، چون مقصد ما اسلام است، باید هر جوانی یک نیرو باشد برای دفاع از اسلام و همه مردم و هر کسی در هر شغلی که هست مهیا باشد برای جلوگیری از کفر و هجوم بیگانگان».

وی با بیان اینکه بسیج یک حرکت منظم و سازمان یافته اجتماعی است ادامه داد: بسیج با توجه به فرهنگ هر جامعه در اثر شرایط خاص به صورت آماده باش بوجود می‌آید. در جامعه ما نیز بسیج یک نهاد اجتماعی است، نهادی که با هدف پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوجود آمده است و انحلال آن قابل تصور نیست.

فرمانده سابق پایگاه مقاومت شهید «باهنر» به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط پایگاه پرداخت و اظهار داشت: گاز کشی با حمایت فرماندهی ناحیه و حوزه حزب الله کهدوییه، سازماندهی افراد متقاضی برای حضور در بسیج و پیگیری امور مربوط به تبدیل وضعیت عادی به فعال و آموزش تکمیلی، تشکیل صندوق قرض الحسنه «مردم یار کرامت» رشکوییه از سال ۱۳۹۸ و ارائه ۶۰ میلیون وام قرض الحسنه، برگزاری اردوی تفریحی ورزشی ویژه بسیجیان شرکت کننده در جزخوانی قرآن کریم ماه مبارک رمضان در سال ۹۷ در اردوگاه شهید «صدوقی» سانیچ از جمله اقدامات صورت گرفته توسط پایگاه بود.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح حاج «قاسم سلیمانی» با همکاری خانه بهداشت و مردم در رشکوییه افزود: رزمایش کمک مومنانه توسط خیرین و کمک‌های مردمی، تهیه بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و مایع ضدغفونی، با همکاری کانون فرهنگی هنری «دیار» رشکوییه و کانون فرهنگی هنری «مهدیه» رشکوییه و خانه بهداشت رشکوییه، تهیه توزیع بسته‌های معیشتی در ماه‌های مختلف سال، برگزاری مراسم شهادت و چهلم سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» در مساجد رشکوییه، انجام گشت‌های شبانه رضویون، برگزاری اردوی کوهنوری به مناسبت دهه مبارک فجر از جمله کار‌هایی بود که در این مدت صورت گرفته است.

زارع هم چنین به پویش «نذر فرهنگی» اشاره کرد و افزود: توسط پایگاه لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت مقطع ابتدایی منطقه گاریزات تهیه و توزیع شد.

وی ادامه داد: سانس فوتسال برای بسیجیان پایگاه در پنج شنبه شب‌های هر هفته تا قبل از شروع کرونا اختصاص داده شده بود و هم چنین بسیجیان پایگاه در یادوارده شهدای گرانقدر رشکوییه و حسین آباد حضور فعال داشتند.

فرمانده سابق پایگاه مقاومت شهید «باهنر» با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط پایگاه مقاومت شهید «باهنر» در زمان شیوع ویروس کرونا بیان کرد: حضور و فعالیت مداوم و شبانه روزی بسیجیان در گیت ورودی منطقه گاریزات و گیت ورودی رشکوییه، ایستگاه‌های غربالگری و آموزش پیشگیری از کرونا در ورودی رشکوییه، ضد عفونی مساجد و معابر عمومی روستا از جمله فعالیت‌هایی بود که در زمان شیوع ویروس صورت گرفت.

وی هم چنین به اجرای کار‌های فرهنگی هنری اشاره کرد و افزود: بسیجیان در راهپیمایی‌ها و مراسمات شب‌های قدر و ولادت‌ها و جز خوانی قرآن کریم که به صورت آنلاین و در فضای مجازی با همکاری آستان مقدس امامزاده سیدمحمد (ع) و کانون فرهنگی هنری دیار رشکوییه برگزار می‌شد حضور فعال داشتند.

در پایان مراسم از زحمات «سید حسن زارع رشکوئیه» تقدیر شد و «ابراهیم دهقان» برادر شهید «اصغر دهقان» که فعالیت‌های فرهنگی زیادی را در روستا داشته است به عنوان فرمانده جدید پایگاه مقاومت شهید «باهنر» رشکوئیه معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار