امام جمعه کرمانشاه:

دولت جدید باید به فکر سفره معقول برای مردم باشد

آیت‌الله علما گفت: دولت جدید، با این همه پشتوانه و سرمایه خدادی با برنامه ریزی و حوصله باید به فکر سفره معقول برای مردم باشد.
کد خبر: ۴۷۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷ - 06August 2021

دولت جدید باید به فکر سفره معقول برای مردم باشدبه گزارش  دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» امام جمعه شهرستان کرمانشاه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، با قدردانی از خدمات دولت دوازدهم در راستای خدمتگزاری به مردم، اظهار داشت: جا به جایی هر چهار سال دولت‌ها را تنوع سیاسی در کشور دانست که هر دوره افراد با توان، برنامه‌ریزی و سلیقه جدید در راستای خدمت گزاری به مردم سرکار می‌آیند که خود به خود فضای کار را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به نعمت نفت، گاز، معادن متنوع و مختلف کشور خواستار توجه دولت جدید به تقویت پول ملی شد و گفت: دولت جدید، با این همه پشتوانه و سرمایه خدادی با برنامه ریزی و حوصله باید به فکر سفره معقول برای مردم باشد.

آیت الله علما افزود: با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ، از رییس جمهور خواست هرچه زودتر دولت جدید را با بهره گیری از توان جوانان، عاقلانه و پخته تشکیل دهد و حل مشکلات مردم را در اولویت قرار دهد.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه همچنین با اشاره به روز جوانان در هفته پیش رو، خواستار توجه دولت جدید به ازدواج جوانان، خانه دار شدن و کار آنان شد و گفت: حقیقتا جوانان سرمایه های اصلی نظام و کشور هستند و توجه و رسیدگی به مشکلات جوانان بارها مقام معظم رهبری به دولت ها تاکید کردند.

آیت الله علما همچنین یاد و خاطره شهید سرلشکر عباس دوران و شهید صارمی را گرامی داشت و روز خبرنگار در سالروز شهادت صارمی را روز مهم قلمداد کرد.

دهه اول محرم دهه فریضه واجب امر به معرف و نهی از منکر است

خطیب نماز جمعه کرمانشاه در ادامه خطبه های خود با اشاره به شروع ماه محرم در هفته آتی، دهه اول ماه محرم را دهه امر به معرف و نهی از منکر از واجبات دین اسلام دانست و گفت: فلسفه اصلی حرکت امام حسین (ع) در کربلا برای زنده نگهداشتن این فریضه واجب الهی بود که با توفیق خداوند روز به روز رونق بیشتری می گیرد.

آیت الله علما، فلسفه بعثت ۱۲۴ هزار پیامبر از طرف خداوند را بحث هدایت دانست که در بطن امر به معرف و نهی از منکر گنجانده شده است و افزود: یعنی هدایت انسان ها به خوبی ها و بازداشت آنها از کارهای بد است. 

وی هدایت انسان به وسیله خداوند را بزرگترین نعمت به انسان دانست و افزود: اگر انسان هدایت نشود در تاریکی هیچ کاری نمی توانند بکنند، لذا مهم ترین هدف امام حسین (ع) برای صراط مستقیم و هدایت انسان ها بود.

آیت الله علما همچنین یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را تربیت درست فرزندان دانست و با اشاره به انواع پیام رسان های اجتماعی در فضای مجازی، ماهواره و دیگر تکنولوژی ها گفت: خانواده در راستای تربیت صحیح فرزندانشان خودشان آنها را امر به معرف و نهی از منکر کنند و نگذارند هرچیزی را ببینند و الگو قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار