مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان:

گام‌به‌گام رزمندگان و شهدا، عبادت بود

حجت‌الاسلام «صفوی» گفت: گام‌به‌گام رزمندگان و شهدا عین عبادت بود؛ چراکه برای خدا برداشته می‌شد و مسیر خدا را در پیش می‌گرفتند.
کد خبر: ۴۷۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵ - 06August 2021

گام‌به‌گام رزمندگان و شهدا، عبادت بودبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «سید محمدحسین صفوی» مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان امروز (جمعه) در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت اظهار داشت: حفظ شأن و منزلت شهدا از وظایف همه مؤمنانی است که به ایستادگی و صبر دعوت شده‌اند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: بزرگداشت نام و یاد شهدا از وظایف مؤمنان است چرا که آن‌ها برای رسیدن به مقصد نورانی با همه وجودشان بدون هیچ شائبه‌ای با اخلاص حرکت کردند و عرفان ناب و معرفت دقیق به هستی، دو رکن حرکت مهم و اساسی آنان بوده است.

وی افزود: اخلاص و سوز بندگی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهدا بود، چراکه آن‌ها زندگی خود را با مشیت الهی تنظیم می‌کردند.

صفوی خاطرنشان کرد: گام‌به‌گام رزمندگان و شهدا عین عبادت بود؛ چراکه برای خدا برداشته می‌شد و مسیر خدا را در پیش می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه هزینه عقب‌نشینی بیشتر از هزینه مقاومت در مقابل دشمن است، تاکید کرد: گفتمانی که مقاومت را در برابر دشمن برمی‌گزیند می‌داند که اگر در مقابل دشمن عقب‌نشینی کند زیر لگد دشمن قرارگرفته و ذلیل خواهد شد لذا مردم بصیر ایران اسلامی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و همواره عزت را بر ذلت برگزیدند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان متذکر شد: امتی که در مسیر سعادت همراه با، ولی خدا در مسیر نورانی قرار بگیرند نه حاکمیت طاغوت، خداوند همواره آنان را سعادتمند کرده و در مسیر بهشت الهی قرار می‌گیرند

وی تصریح کرد: در وصیت شهدا همگی تبعیت از، ولی زمان را تأکید می‌کردند و این نشان از اهمیت تبعیت از، ولی خدا در مسیر رسیدن به سعادت است.

صفوی با اشاره به سالروز تدفین شهدای مصلای رشت خاطرنشان کرد: وظیفه ماست تا با گرامیداشت یاد و نام آن‌ها خود را در مسیر سعادت قرار داده و با تأسی از راه و منش آن‌ها در مسیر الهی قرار بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها