شهردار اهواز:

شهر اهواز باید ویترین دفاع مقدس در کشور باشد

«ابراهیم نوشادی» گفت: خوزستان و به خصوص شهر اهواز باید ویترین دفاع مقدس در کشور باشند به همین منظور جهت حفاظت و بهره برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، موزه دفاع مقدس احداث می‌شود.
کد خبر: ۴۷۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹ - 06August 2021

شهر اهواز باید ویترین دفاع مقدس در کشور باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، جلسه انعقاد تفاهم نامه شهرداری اهواز با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان با حضور «ابراهیم نوشادی» شهردار اهواز و سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا مرادحاجتی» برگزار شد.

در ابتدای این جلسه شهردار اهواز اظهار داشت: خوزستان و به خصوص شهر اهواز باید ویترین دفاع مقدس در کشور باشند به همین منظور حفاظت و بهره برداری از آثار و ارزش های دفاع مقدس و ثبت حماسه های جاودانه و جلو گیری از فراموشی میراث گرانبهای شهدا و ایثار گران، موزه دفاع مقدس احداث می شود.

نوشادی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را تبیین و تدوین نقش شهرداری اهواز در دوران دفاع مقدس ذکر کرد و افزود: ثبت و تدوین مبانی علمی، فرهنگی و حماسی دفاع مقدس به منظور ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و انتقال آن به نسل آینده، تبیین زوایای آشکار و پنهان نقش شهرداری در دفاع مقدس، الگو پذیری از تدبیر، خلاقیت و ابتکار مدیران و کارکنان شهرداری اهواز در دوران دفاع مقدس است.

وی همچنین جلوگیری از نابودی اسناد و تحریف تاریخ و میراث گرانبهای دفاع مقدس و جمع آوری، ثبت و بهره‌برداری از اسناد و مدارک دفاع مقدس را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه برشمرد.

در ادامه جسله سردار «عبدالرضا مراد حاجتی» به موضوعات این تفاهم نامه اشاره کرد و بیان داشت: مشارکت در تکمیل و تجهیز موزه دفاع مقدس مرکز استان، مشارکت در ساخت و بهره‌برداری از یادمانهای شهدای گمنام، بوستان ها و پارک های کلانشهر اهواز از موضوعات این تفاهم نامه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان به دیگر موضوعات این تفاهم نامه نیز اشاره کرد و ادامه داد: مشارکت در زمینه حفظ و نگهداری آثار فیزیکی دفاع مقدس از جمله المانها و طراحی هویت بخشی و ایجاد مبلمان شهری با استفاده از مفاهیم دفاع مقدس در سطح کلانشهر اهواز به عنوان پایتخت دفاع مقدس و مشارکت در چاپ ونشر اسناد، مدارک و نقش شهرداری اهواز در دفاع مقدس نیز در این تفاهم نامه آمده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار