بیانیه ارتش لبنان درباره تنش‌های مرزی میان این کشور و فلسطین اشغالی

ارتش لبنان اعلام کرد، در پی اصابت ده‌ها گلوله توپخانه رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان آتش‌سوزی به راه افتاده است.
کد خبر: ۴۷۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ - 06August 2021

بیانیه ارتش لبنان درباره تنش‌های مرزی میان این کشور و فلسطین اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پس از تنش‌های امروز (جمعه) در مرز لبنان با فلسطین اشغالی ارتش لبنان بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است، در ساعت ۱۱:۳۰ (به وقت محلی) دشمن صهیونیستی شروع به شلیک توپخانه‌ای به سمت لبنان کرد که ۱۰ گلوله به حوالی شهر «السدانه» و ۳۰ گلوله به اطراف شهر‌های «بسطره» و «کفرشوبا» اصابت کرد. این اقدام که منجر به آتش‌سوزی شد پس از شلیک چندین راکت از اراضی لبنانی به سمت بخش‌های اشغالی «مزارع شبعا» انجام شد.

در ادامه بیانیه فرماندهی ارتش لبنان آمده: ارتش در شهر «شوبا» (از استان حاصبیا با اکثریت دروزی نشین) چهار فرد را که اقدام به شلیک راکت کرده‌اند بازداشت و راکت‌انداز استفاده شده در این عملیات را ضبط کرده است.

ارتش لبنان افزود، به همراه نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل «یونیفل»، تدابیر لازم را برای بازگشت آرامش به منطقه اتخاذ کرده است.

«حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان سازمان ملل را به اعمال فشار به رژیم صهیونیستی و ملزم کردن این رژیم به قطعنامه ۱۷۰۱ و نیز توقف تجاوز به حاکمیت لبنان فراخواند.

مقاومت اسلامی لبنان «حزب‌الله» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در ساعت ۱۱:۱۵ (به وقت محلی) امروز (جمعه) با ده‌ها راکت، اراضی اطراف پایگاه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در «مزارع شبعا» هدف گرفته شد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، در این بیانیه آمده است: در پاسخ به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق باز (زمین‌های خالی) «الجرمق» و «الشواکیر» در پنجشنبه (دیروز)، یگان‌های شهید "علی محسن کامل" و شهید «محمد قاسم طحان» در مقاومت اسلامی لبنان در ساعت ۱۱:۱۵ (به وقت محلی) امروز (جمعه) مناطق باز اطراف پایگاه‌های صهیونیستی در مزارع شبعا را با ده‌ها راکت ۱۲۲ میلیمتری هدف گرفتند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار