یادداشت/ حامد افروغ

«دفاع مقدس»؛ منشوری برای عزت ایران در اختیار دولت جدید

ارزش‌ها و مبانی دفاع مقدس که در جنگ تحمیلی سبب شد عزت کشور حفظ شده و ظرفیت‌های داخلی و ملی مورد استفاده قرار گیرد، الگویی است که می‌تواند راه‌های حل مشکلات را برای دولت سیزدهم هموار سازد.
کد خبر: ۴۷۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۰ - 07August 2021

«دفاع مقدس»، منشوری برای عزت ایران در اختیار دولت جدیدگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس‌ـ حامد افروغ؛ انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری ایران با هر مصائبی که به واسطه شیوع کرونا داشت، برگزار شد و مشارکت مردمی نشان داد که کشور در هیچ حالتی تنها نیست و مردم همواره و در هر شرایطی نسبت به کشور و سرنوشت آن احساس وظیفه دارند.

شرایطی که در هشت سال گذشته به کشور مستولی شد، از شیوع کرونا گرفته تا وقوع بلایای طبیعی، از تعامل صمیمانه با دشمن گرفته تا پشت پا خوردن از آنها در جنگ اقتصادی و مذاکرات سیاسی، همه و همه دست به دست هم داد تا از وضعیت امروز کشور خصوصا در حوزه اقتصادی یک موقعیت آشفته و بهم ریخته بسازد.

دور طول دوران انقلاب اسلامی رفت و آمد سلیقه‌ها و تفکرات مختلف در جایگاه ریاست جمهوری یک نکته را مشترکا به ملت ایران یاد داد و آن هم این است که هر کجا بر مدار آرمان‌ها و مبانی اولیه و بنیادسن انقلاب اسلامی حرکت کردیم، پیروز شدیم و هر جا از آنها عدول کردیم به خسران افتادیم.

این تجریه گرانسنگ با هزینه گزافی به نام عمر به دست آمده و شاهد بوده‌ایم که خصوصا در هشت سال اخیر به دلیل عدول حداکثری از مبانی انقلاب اسلامی، چگونه کشور در ورطه نابودی و اضمحلال افتاده است که اشرافیت افسارگسیخته مسئولان، ایجاد فقر گسترده، کمبود امکانات و نارضایتی بی‌سابقه مردمی از دولت گوشه‌هایی از نتایج آن است.

به هر حال با همه این مشکلات، در بحبوحه جنگ اقتصادی و کم‌کاری‌های دولتی، دولت جدید کار را دست گرفت و همت خود را بر خدمت همه‌جانبه به مردم گمارده است. این البته برای دولت جدید سخت نخواهد بود چرا که الگوی دفاع مقدس، بهعنوان یک نمونه مترقی برای خدمت به کشور پیش روی آنهاست. خدمتی که آمیخته است با احساس مسئولیت و دلسوزی بی‌دریغ برای همه ملت. 

اگر کشور دوباره بر مدار ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حرکت کند و به ظرفیت‌های مردمی و داشته‌های ملی تکیه بزند، آنچه قطع به یقین حاصل خواهد شد، رفع محرومیت‌ها، توزیع عادلانه ثروت و تقابل عزتمندانه با دشمن برای احقاق حق خواهد بود؛ حقی که در طول سالیان عمر انقلاب اسلامی، به انحاء مختلف سلب شده و مورد عدی قرار کرفته است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار