یادداشت/

ماموریت خبرنگاران دفاع مقدس با پایان جنگ تحمیلی ادامه دارد

پایان جنگ تحمیلی، پایان مأموریت خبرنگاران دفاع مقدس نیست بلکه با قلم و دوربین همانند یک مبارز به ثبت اثرات دفاع مقدس می‌پردازد.
کد خبر: ۴۷۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵ - 07August 2021

پایان دفاع مقدس پایان مأموریت خبرنگاران جنگ نیستگروه استان‌های دفاع‌پرس_ ولی‌الله شیرامه؛ امروزه رسانه‌های خبری شکل دهنده آراء و نظرات مردم و حتی مسئولان و نخبگان یک کشور و یکی از ارکان و جریان قدرت نرم هستند. بی‌شک پایان دفاع مقدس پایان مأموریت خبرنگاران جنگ نیست بلکه همانند یک مبارز قلم با دست و دوربین به ثبت رویداد‌های دفاع مقدس می‌پردازد.

نگارنده برای روشن شدن ابعاد گوناگون جریان رسانه‌ای غرب فقط به یک مورد از غول رسانه‌ای را که در جریان سازی جهانی نقش بسزایی دارد اشاره می‌کنم، شخصی بنام «روبرت مرداک» (Rupertmordok) که یکی از تأثیرگذارترین افراد در عرصه سیاستگذاری در جهان نام برد. مرداک متولد ۱۹۳۱ آمریکایی و استرالیایی تبار و مالک شرکت اخبار (NEWS.COYROYATION) که به واسطه متعلقات این هلدینگ رسانه‌ای تمام و یا بخشی از سهام بیش از ۳۰۰ شرکت انتشاراتی را تحت تملک خود قرار دارد. او تاکنون از سوی نشریه‌ای آمریکایی تایم در لیست ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار جهانی قرار گرفته است، خبرنگاران در برابر چنین غول‌های رسانه‌ای که هر چیزی را اراده کنند می‌توانند می‌توانند بر افکار عمومی تحمیل کنند نقشی مهم دارند. وظیفه خبرنگاران متعهد در مقابل عملیات روانی معاندان دادن پاسخی مناسب است.

تجلیل از مقام فعالان عرصه خبر و پاسداشت خبرنگاران به ویژه خبرنگاران حوزه دفاع مقدس و فرهنگ و ایثار و پاسداشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید که در جریان سالم انتشار اخبار از هیچ کوششی دریغ نکردند، ضرورت دارد.

امروز به دلیل گستردگی فضای رسانه‌ای دنیای استکباری فریاد مظلومیت انسان‌های ضعیف به جایی نمی‌رسد و در این شرایط است که رسالت خبرنگاران متعهد احساس می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار