نماینده مردم در مجلس:

سیاستمداران آمریکا مفاد قرارداد مقر سازمان ملل را بخوانند

رحیمی جهان آبادی گفت: طبق قرارداد مقر مرتبط با سازمان ملل، آمریکایی‌ها حق دخالت در فعالیت‌های سازمان ملل را ندارد.
کد خبر: ۴۷۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ - 07August 2021

سیاستمداران آمریکا مفاد قرارداد مقر سازمان ملل را بخوانند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جلیل رحیمی جهان آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به آغاز زودهنگام جنگ روانی سناتور‌های آمریکایی علیه رئیس‌جمهور منتخب ایران، اظهار داشت: طبق قرارداد مقر مرتبط با سازمان ملل که در سال ۱۹۴۷ به امضا رسیده است، کشور میزبان حق دخالت در فعالیت‌های این سازمان را ندارد.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: متاسفانه آمریکایی‌ها از زمان تاسیس سازمان ملل و استقرار مقر آن در نیویورک، همواره در بحث صدور ویزا برای مسئولان کشور‌هایی که با آن‌ها دچار زاویه هستند، مشکل آفرینی کرده اند.

وی ادامه داد: در واقع سیاستمداران آمریکایی‌ها از موضوع میزبانی سازمان ملل به عنوان یک ابزار و اهرم فشار در مقابل برخی از کشور‌ها بهره می‌برند.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه وقتی در آغاز مسیر جدید و روی کار آمدن دولت جدید در ایران هستیم، طرح چنین رفتاری غیر عقلانی محسوب می‌شود، افزود: به عبارتی ممنوعیت ورود رییس جمهور جدید ایران به سازمان ملل حتما با پاسخ کشورمان روبرو خواهد شد و نتیجه‌ای جز افزایش سطح تنش‌ها نخواهد داشت که به نفع آن‌ها نخواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می‌توان اذعان کرد در رفتار‌های آمریکایی‌ها اقدامات غیر عقلانی بسیار است، اما امیدواریم به این سمت و سو حرکت نکنند، زیرا بر خلاف قوانین بین المللی است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها