مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در بیانیه‌ای مطرح کرد؛

خبرنگار متعهد به‌دنبال مبارزه‌ای بی‌امان با جنگ نرم دشمن است

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در بیانیه‌ای به مناسبت «روز خبرنگار» آورد: در زمانه حاکمیت قدرت‌های زر و زور بر رسانه‌های جهانی، حرفه خبرنگاری منحصر به اطلاع‌رسانی صرف درمورد رویداد‌ها یا محدودبه تهیه محتوای خبری برای شرح وقایع نیست، بلکه مبارزه‌ای بی‌امان با جنگ نرم دشمن و حفظ خاک‌ریز‌های انسانیت، شرافت و عدالت است.
کد خبر: ۴۷۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰ - 08August 2021

خبرنگار متعهد به‌دنبال مبارزه‌ای بی‌امان با جنگ نرم دشمن استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، این مرکز یادداشتی را منتشر کرده است و به پیشگاه تمامی خبرنگاران و اهالی رسانه تقدیم کرده است. در این یادداشت می‌خوانیم:

«خبرنگاران متعهد، صادق و صریح، طلایه‌داران عرصه مبارزه جنگ نرم و پاسداران جبهه آگاهی بخشی به جامعه هستند که در دوران حساس میهن اسلامی‌مان، در تلاشی خستگی‌ناپذیر در تقابلی پیچیده با جنگ نرم دشمن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. ۱۷ مردادماه برای یادآوری زحمات و تلاش‌های فعالان عرصه رسانه و پرچم‌داران آگاهی‌بخشی جامعه به نام روز «خبرنگار» مزین گشته است؛ کسانی که با قلم و بیان صریح و صادقانه خود، در مسیر آگاهی مردم و برملا کردن نقش‌های ظالمانه مستکبران گام برداشته و ناملایمات را به جان می‌خرند.

بی‌تردید تلاش‌های مجدانه و باانگیزه خبرنگاران متعهد و فعالان عرصه رسانه، در زمره ارکان تأثیرگذار در مسیر تعالی، رشد و توسعه ایران اسلامی خواهد بود. به‌ویژه در عصر حاضر و در زمانه حاکمیت قدرت‌های زر و زور بر رسانه‌های جهانی، حرفه خبرنگاری منحصر به اطلاع‌رسانی صرف در مورد رویدادها، یا محدود به تهیه محتوای خبری برای شرح وقایع نیست، بلکه مبارزه‌ای بی‌امان با جنگ نرم دشمن و حفظ خاک‌ریز‌های انسانیت، شرافت و عدالت است. در جوامع امروزی و در عصر فن‌آوری‌های نوین، ظهور شبکه‌های متعدد اجتماعی و فضای گسترده مجازی، رسالت و آرمان خبرنگاران متعهد، واقع‌بین و راستین حفظ و حراست از مرز‌های اندیشه و تفکر اسلامی و ایجاد زمینه برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. بر این اساس خبرنگاری رسالت و فعالیتی بی‌وقفه و خطیر برای آگاهی‌رسانی به مردم، پاسداری از منافع و امنیت ملی در حوزه رسانه و پیگیر حقوق جامعه در همه عرصه‌ها است.

از این منظر؛ خبرنگاران متعهد منتظر وقوع حوادث و رخداد‌ها نمی‌ماند، بلکه بافکر و اندیشه هوشمندانه خود، همواره در حال رصد فعالیت‌های رسانه‌های معاند در جنگ نرم بوده و متناسب با وقایع و رخداد‌ها برای انتقال حقایق و واقعیت‌های اجتماعی در متن جامعه تلاش می‌کند و منادی اصول حقیقی حیات انسانی، آرمان‌های ملی و عدالت اجتماعی است.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس که خود در ثبت و ضبط حوادث دوره حماسی هشت سال دفاع مقدس نقشی بی‌بدیل داشته و راویان و تاریخ‌نگارانش با حضوری متعهدانه در همه مراحل طرح‌ریزی، هدایت و فرماندهی صحنه‌های نبرد حق علیه باطل، گنجینه‌ای بی‌مانند از حوادث آن دوران را جمع‌آوری و در اختیار تاریخ‌نگاران و اصحاب قلم قرار داده‌اند، با ادای احترام به روح ملکوتی شهدای خبرنگار و شهدای راوی و تاریخ‌نگاران صحنه نبرد، روز خبرنگار را به عموم خبرنگاران، اصحاب رسانه، راویان و تاریخ‌نگاران دفاع مقدس تبریک گفته و توفیق روزافزون آن‌ها را از درگاه ایزدمنان مسئلت می‌نماید.»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار