در رادیو سرو مطرح شد؛

روستای «درده»، زادگاه سه سردار دفاع مقدس

رادیو سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در یک برنامه تولیدی به گزارشگری عباس سنجری، پیشکسوت رادیو و تلویزیون از روستای شهیدپرور درده با ۲۳ شهید گزارشی را تهیه کرده است.
کد خبر: ۴۷۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ - 08August 2021

روستایی با 23 شهید در شهرستان فیروزکوهبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حسین تاج‌الدینی رییس شورای روستا در گفت‌وگو با «رادیو سرو» به موقعیت جغرافیایی و شهدای روستای درده پرداخت و اظهار داشت: روستای درده یکی از روستا‌های نمونه شهرستان فیروزکوه است که در دوران انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس ۲۳ شهید گلگون کفن تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی افزود: روستای درده در زمان آغاز جنگ تحمیلی با اینکه کمتر از ۳۰۰ نفر جمعیت داشت، اما ۲۳ نفر از دلیرمردان و جوانان این روستا جان خویش را در طبق اخلاص قرار داده و در عملیات‌های مختلفی، چون فتح المبین، کربلای ۵، مجنون و... حضور یافتند.

رییس شورای روستا ادامه داد: سه نفر از این شهدا سرداران بزرگ دفاع مقدس، سردار شهید مجتبی تاج الدینی، سردار شهید محمدرضا کاربر، شهید لاسجردی و... از زمره این شهدا بوده اند.

حسین تاج الدینی رییس شورای روستا با اشاره به ایام محرم بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا جلساتی با هیئت امنای مسجد و هیئت داشته ایم و روز گذشته مراسم سیاه‌پوشی مسجد و حسینه انجام شد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزاداری آقا ابا عبدلله الحسین (ع) را برگزار می‌کنیم.

روستای درده با مسیری صعب العبور از توابع شهرستان فیروزکوه در ۳۵ کیلومتری جنوب فیروزکوه قرار دارد که در مسیر ورودی استان مازندران، ۶۵ کیلومتری سمنان و ۱۵ کیلومتری تهران واقع شده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار