آبشناس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

معادله جدید حزب‌الله در برابر صهیونیست‌ها؛ ۱۰ موشک جواب ۱ موشک

تحلیلگر منطقه گفت: اسرائیلی‌ها چندین بار فضای لبنان را مورد تعدی قرار داده و وارد حریم هوایی این کشور شدند؛ اما این بار حزب‌الله معادله جدیدی را رقم زد و جواب یک خمپاره را با ده خمپاره داد.
کد خبر: ۴۷۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۸ - 09August 2021

معادله جدید حزب‌الله در برابر صهیونیست‌ها؛ ۱۰ موشک جواب ۱ موشک«عماد آبشناس» تحلیلگر مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، در خصوص حملات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها به مرز جنوبی لبنان که با واکنش تند حزب‌الله مواجه شد، اظهار داشت: بر اساس آتش‌بسی که در سال ۲۰۰۶ بین اسرائیلی‌ها و لبنانی‌ها به‌صورت غیر رسمی برقرار شد، اسرائیلی‌ها در این آتش‌‎بس تعهد دادند که به لبنان حمله نکنند و حزب‌الله نیز پذیرفت تا زمانی‌که اسرائیل به لبنان حمله نکند، حزب الله هم به اسرائیل حمله نکند.

وی ادامه داد: ولی اخیراً اسرائیلی‌ها لبنان را بمباران کردند و این اقدام تجاوزکارانه صهیونیست‌ها منجر به واکنش حزب‌الله شد؛ واکنشی که فرمول و معادله جدیدی را در منطقه رقم زد و این پیام را به صهیونیست‌ها مخابره کرد که اگر شما یک موشک بزنید ما با ده موشک جواب خواهیم داد.

آبشناس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد کابینه نفتالی بنت به سمت فروپاشی سوق پیدا کند، گفت: بله احتمال دارد؛ چون کابینه نفتالی بنت کابینه بسیار متزلزلی است. علتش هم این است که نخست وزیر اسرائیل فقط با یک رای اضافه توانسته است نخست وزیر شود، علاوه بر این وی فرد ضعیفی هم است و اعضای کابینه‌اش نیز از افراد ضعیفی تشکیل شده است که توان اداره کردن امور را ندارند.

وی تصریح کرد: کابینه ضعیف رژیم صهیونیستی برای اینکه ظاهرسازی کند که کابینه قویی هست، طی هفته‌های اخیر تلاش کرد جوی را علیه ایران و حزب الله ایجاد کند تا در اسرائیل بگویند که این کابینه هم مثل کابینه نتانیاهو می‌تواند کار‌هایی علیه محور مقاومت انجام دهد.

این تحلیلگر مسائل منطقه در ادامه گفت: خط و نشان کشیدن صهیونیست‌ها منجر به این شد که حدود ۱۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک شود و اسرائیلی‌ها می‌دانند که حزب الله عمداً نخواست مراکز حساس و یا پر از سکنه را هدف قرار دهد، ولی اگر احیاناً آن‌ها به اقدامات خود ادامه دهند هیچ بعید نیست حزب الله جا‌های دیگر را نیز هدف قرار دهد.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار