خانه موزه شهید فرومندی افتتاح شد

به مناسبت اعیاد شعبانیه خانه موزه شهید محمد فرومندی با حضور مسئولین، هم‌رزمان و خانواده شهید افتتاح شد.
کد خبر: ۴۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ - 26May 2015

خانه موزه شهید فرومندی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاعرسانی بصیر سبزوار، به مناسبت اعیاد شعبانیه خانه موزه شهید محمد فرومندی با حضور مسئولین، همرزمان و خانواده شهید بزرگوار افتتاح شد.

علی ارغیانی رییس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر سبزوار در این مراسم اظهار داشت: این خانه توسط یک خیر به قیمت ۲۲۰ میلیون تومان از خانواده شهید خریداریشده است.

وی با بیان اینکه مساحت این خانه ۲۵۰مترمربع است، افزود: فضای خانه شهید بازسازیشده و سعی ما بر این بوده است که حال و هوای آن روزها دوباره در منزل این شهید عزیز زنده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه موضوع خانه موزه شهید فرومندی در شورای سوم مطرحشده بوده است، ادامه داد: با تلاش و پیگیریهای شهردار وقت و همت مسئولین بعدی توانستیم این خانه موزه را که اولین خانه موزه شهید در استان است، افتتاح کنیم.

ارغیانی با اشاره به اینکه شهید محمد فرومندی وجودش پر از غیرت، مردانگی، ایثار و…بود، تصریح کرد: برنامههای زیادی برای انجام کارهای فرهنگی در این خانه موزه پیشبینیشده است.

گفتنی است این خانه موزه دارای سه اتاق و یک حال هست که در تمامی آنها با طراحی و نصب تصاویر به معرفی این شهید عزیز پرداختهشده است.

محمد فرومندی، دومین فرزند علی، در خردادماه سال ۱۳۳۶در محله «قلعه کریم» شهرستان اسفراین متولد شد. در سال ۱۳۵۸ با تشکیل سپاهسبزوار عضو سپاه شد. و در اولین مأموریتش عازم کردستان شد. ‫پس از بازگشت، مجدد در سپاه سبزوار به کار مشغول شد و در دوره فرماندهی عملیات که از طرف ‫مرکز آموزش سپاه برگزارشده بود شرکت کرد. مدت چهار ماه در «سعدآباد» تهران آموزشهای ‫تخصصی را گذراند و پس از پایان دوره به سبزوار بازگشت و بهعنوان «مسئول عملیات سپاه سبزوار»، «‫مسئول بسیج سبزوار» و «آموزش سپاه» به کار مشغول شد. مردم را بهصورت گروههای مختلف جمعهها ‫به بیرون شهر میبرد و آموزشهای نظامی میداد. فرومندی در مدت حضور در جبهه در عملیات خیبر، بدر، فاو، والفجرهای غرورآفرین و ‫آزادی مهران حضور داشت و مسئولیت او قائممقامی فرماندهی لشکر ۵ نصر بود. این فرمانده رشید خراسانی سرانجام در روز ۲۰دیماه سال ۱۳۶۵در عملیات «کربلای ۵»، در منطقه شلمچه بر ‫اثر اصابت ترکش به فیض شهادت نائل شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار