مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی:

مدافعان حرم، رهروان راستین شهدای دفاع مقدس هستند

حجت‌الاسلام «معصومی» گفت: یکی از اهداف نظام استکبار این بود که مبانی اسلام و فرهنگ تشیع را به طور کامل از بین ببرند، اما اراده خداوند بر آن بود که فرزندان این ملت به رهروی شهدای دفاع مقدس، فرماندهی مبارزه با داعش را به دست بگیرند.
کد خبر: ۴۷۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ - 09August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی که همزمان با فرارسیدن ۱۸ مرداد، سالروز شهادت «محسن حججی» و روز بزرگداشت مدافعان حرم با خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم «علی اکبر زوار»، «حمید‌الله حسینی» و «سید‌اسدالله سجادی» دیدار کرد، اظهار داشت: دفاع از حرم حضرت زینب (س) یک اتحاد قوی بین مسلمانان ایجاد کرد که متحد شوند و از اسلام دفاع کنند و اقدامی که مدافعان حرم و مجاهدان فاطمیون، حیدریون و زینبیون در سرزمین‌های بحران‌زده بلاد اسلامی انجام دادند، یک کار بسیار بزرگ بود که دستاوردهای مختلفی برای آحاد جامعه اسلامی ایجاد کرد.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) درباره خوارج و جریان تکفیری افزود: امیر مؤمنان (ع) می‌فرمایند که اى مردم، من با شکست خوارج، چشم فتنه را کور کردم و کسى جز من بر این کار جرئت نداشت زیرا با انحراف این گمراهان، ظلمت فتنه‌ها در همه‌جا گسترده می‌شود و به آخرین درجه شدت می‌رسد.

مدافعان حرم، رهروان راستین شهدای دفاع مقدس هستند/ تقدیم 552 شهید و جانباز مدافع حرم از خراسان رضوی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: داعش نیز دقیقاً همان اهداف گروه خوارج در زمان حضرت علی (ع) را داشتند که جنایت‌های مختلفی را انجام دهند و هم جامعه اسلامی را به کنترل خود درآورند و هم تاریک‌ترین تصویر را از اسلام پیش چشم جهانیان مطرح کنند.

وی با بیان اینکه، آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی بنیان‌گذاران اصلی داعش و جریان تکفیری در منطقه بودند، ادامه داد: یکی از اهداف داعش و راهبردهای اساسی نظام استکبار که بانی و حامی اصلی تفکرات تکفیری بودند، این بود که مبانی اسلام و فرهنگ تشیع را به طور کامل از بین ببرند، اما اراده خداوند بر آن بود که فرزندان این ملت به رهروی شهدای دفاع مقدس، در این نبرد ناجوانمردانه نیز شرکت کنند و فرماندهی مبارزه با داعش را به دست بگیرند.

معصومی ضمن تجلیل از جایگاه مدافعان حرم و سیدالشهدای مقاومت، سردار سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن اینکه فرمانده بود، محبوب دل‌ها نیز بود و به مدد همین همگرایی قلوب توانست فتنه نابودی جهان تشیع را در نطفه خفه کند.

این مسئول ابراز داشت: در دفاع از حرم اهل بیت (ع)، خراسان رضوی ۵۵۲ شهید و جانباز مدافع حرم تقدیم کرده که از این تعداد ۱۶۸ نفر شهید فاطمیون، ۳۳ نفر شهید ایرانی، ۴۳ نفر شهید مفقودالاثر فاطمیون، سه شهید مفقودالاثر ایرانی، ۲۲۸ جانباز فاطمیون و ۱۷ جانباز مدافع حرم ایرانی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار