فرماندار ویژه شهرستان مراغه:

محدودیت‌های کرونایی باید با جدیت در آیین‌های سوگواری اجرا شود

«سید موسوی» گفت: محدودیت‌ها و شیوه‌نامه‌های کرونایی مصوب در ستاد ملی کرونا باید با جدیت در آیین‌های سوگواری این شهر حسینی اجرا شود.
کد خبر: ۴۷۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ - 09August 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، «سید علی موسوی» معاون استاندار آذربایجان‌ شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونای مراغه با بیان اینکه این شهرستان از لحاظ شیوع این ویروس در شرایط خاص قرار دارد، اظهار داشت: میزان بالای جانباختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹، اهمیت رعایت شیوه‌نامه‌های کرونایی در آیین‌های سوگواری را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: سلب آرامش و آسایش آحاد مردم در شبانه‌روز به ویژه بیماران تحت مراقبت در منازل یا مراکز درمانی به واسطه برگزاری خارج از قانون و ساعت مقرر آیین‌های عزاداری، در شأن سوگواری سرور و سالار شهیدان نیست.

موسوی اضافه کرد: متاسفانه طی روزهای اخیر در آیین‌هایی چون «شاه‌حسین گویان» فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و موازین بهداشتی توسط شهروندانی که برای تماشای این آیین در سطح شهر حضور می‌یابند، رعایت نشده است.

فرماندار مراغه اضافه کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی و براساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار باید تعطیل شده و محدودیت‌های کرونایی برای بازاریان و نیز تجمع‌های ایام محرم اجرایی شود.

موسوی ابراز داشت: بر این اساس، تمامی آیین‌های عزاداری حسینی باید در فضاهای باز یا با ارتفاع حداقل ۶ متر با یک چهارم ظرفیت و حداکثر در دو ساعت برگزار شود.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها و شیوه‌نامه‌های کرونایی مصوب در ستاد ملی کرونا باید با جدیت در آیین‌های سوگواری این شهر حسینی اجرا شود، ادامه داد: همچنین هیئت‌گردانی یا حضور هیئت‌های حسینی در محله‌های مختلف و نیز پخش نذورات و پذیرایی ممنوع است و صاحبان نذر می‌توانند اقلام اهدایی خود را به صورت بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع کنند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان مراغه متذکر شد: رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای نیز می‌توانند با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی نقش مهمی در تشویق مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های کرونایی ایفا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار