خانواده عضو بازداشتی حماس در عربستان:

احکام صادره علیه فلسطینیان توسط دادگاه سعودی کاملا سیاسی هستند

خانواده «محمد الخضری» عضو بازداشتی «حماس» در عربستان سعودی احکام صادره علیه فلسطینیان توسط دادگاه ریاض را سیاسی توصیف کردند.
کد خبر: ۴۷۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳ - 09August 2021

احکام صادره علیه فلسطینیان توسط دادگاه سعودی کاملا سیاسی هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از العهد، خانواده «محمد الخضری» عضو بازداشتی جنبش مقاومت اسلامی حماس در عربستان به احکامی که دادگاه این کشور اخیراً علیه فلسطینیان بازداشت‌شده صادر کرده است، واکنش نشان دادند.

بر اساس این گزارش، «عبدالماجد الخضری» برادر محمد الخضری تأکید کرد: احکام صادره علیه فلسطینیان بازداشتی در عربستان سیاسی است. دستگاه قضائی عربستان بی طرف نیست. این احکام توطئه‌ای علیه ملت فلسطین هستند.

از سوی دیگر، «عبدالرحمن الخضری» برادرزاده محمد الخضری هم گفت: بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان هیچ جرم یا اشتباهی مرتکب نشده‌اند و تنها به این دلیل که قدس و مسجدالاقصی را دوست دارند و از آرمان فلسطین دفاع می‌کنند، محاکمه می‌شوند.

روز گذشته هم محمود الزهار، عضو ارشد حماس در واکنش به صدور احکام ظالمانه آل سعود علیه فلسطینی‌ها گفت: احکام صادره سعودی علیه بازداشت شدگان قابل انتظار نبود. الزهار اعلام کرد که محاکمه بازداشت‌شدگان فلسطینی غیر قانونی است، مگر آن‌ها چه جرمی علیه عربستان مرتکب شده‌اند؟

وی افزود که احکام سعودی علیه بازداشت‌شدگان بنا به درخواست رژیم صهیونیستی بوده است، آیا اعطای کمک‌های مالی سعودی به افراد مستحق در فلسطین ارتکاب جرم علیه عربستان است؟

الزهار تصریح کرد که این احکام سعودی، سیاسی است نه قضائی چرا که فعالیت‌های «محمد الخضری» نماینده حماس قانونی بوده و او هیچ جرمی مرتکب نشده است. این رهبر جنبش حماس همچنین گفت که صدور احکام در عربستان با تغییر سیاست در این کشور، تغییر کرد و برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی ابزار‌های مشخصی به کار گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت این احکام بر عهده کسانی است که اجازه صدور داده‌اند، بر ضرورت آزادی الخضری بنا به دلایل انسانی با توجه به کهولت سن او تأکید کرد. جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز احکام سعودی صادره علیه بازداشت‌شدگان فلسطینی به اتهام حمایت از پایداری ملت فلسطین را محکوم کرد.

جهاد اسلامی تأکید کرد که این احکام غیر قابل توجیه و بر خلاف شریعت اسلامی و ارزش‌های عربی برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین است. منابع فلسطینی اعلام کردند: مقامات سعودی، «محمد العابد» از بازداشت شدگان فلسطینی را به ۲۲ سال زندان و «محمد البنا» را به ۲۰ سال زندان محکوم کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها