مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان:

همدان رتبه اول چاپ کتاب در حوزه دفاع مقدس را به دست آورد

سردار ظفری گفت: استان همدان در سال گذشته با چاپ ۱۱۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس رتبه نخست کشوری را به دست آورد.
کد خبر: ۴۷۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ - 09August 2021

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، سردار «مهدی ظفری » مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان، امروز (دوشنبه ) در آیین تکریم از نویسندگان و خبرنگاران حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۱۱۰ عنوان کتاب مکتوب در حوزه های مختلف از جمله خاطرات ایثارگران، آزادگان، شهدا و شهدای مدافع حرم جمع آوری، تدوین و چاپ شد.

وی با بیان اینکه ۲۶ عنوان از کتاب های چاپ شده به کتاب صوتی تبدیل شد ادامه داد: استان همدان اولین و تنها استانی است که در شبکه پر مخاطب ایران صدا، مجوز کیفیت کار را دریافت و کتاب ها را بارگزاری کرد و بیشترین مخاطب را با ۱۵۰ هزار دانلود به خود اختصاص داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان ادامه داد: جمع‌آوری اسناد و مدارک عملکرد مجموعه استان در جنگ تحمیلی و چاپ و انتشار آن یکی از مهمترین برنامه‌های این نهاد انقلابی است که تاکنون به خصوص در جریان برگزاری کنگره شهدای استان شمار قابل توجهی کتاب در این حوزه چاپ و منتشر شده است.

سردار ظفری ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و ادبی همدان را فراوان دانست و ابراز امیدواری کرد که با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با این حوزه شاهد تولید آثار ارزشمندی در زمینه ادبیات دفاع مقدس باشیم.

وی با اشاره به اینکه معرفی فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس کاری بزرگ است که همگان باید مشارکت لازم را در این زمینه داشته باشند یادآور شد: تجمیع خاطرات پراکنده رزمندگان از جذابیت بالایی برخوردار و گنجینه‌ قابل توجهی برای دفاع مقدس فراهم آورده است.

ظفری اضافه کرد: استان همدان در دوران دفاع مقدس نقشی بی‌بدیل داشته و نیاز است که مجموعه اتفاقاتی که در این دوران در این استان و یا توسط همدانی ها روی داده‌است بخوبی ثبت و ضبط و به جامعه منتقل شود.

«میثاق گودرزی» مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور نیز در این آیین اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر این است که نویسندگان در حوزه دفاع مقدس بیش از پیش وارد شوند و برای ماندگاری اتفاقات، آنرا به رشته تحریر در آورند.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور ادامه داد: تحریف حقایق یا ناقص نگاشته شدن آن موجب آسیب رسانی به این حوزه می‌شود و تبعات سنگینی دارد.

به گفته وی در گام دوم انقلاب با همفکری نویسندگان دستاوردهای بیشتری را می‌توانیم به جوامع بشری صادر کنیم و به آرمان های انقلاب دست یابیم.

این مسئول خواستار تهیه بانک اطلاعاتی ملی جامع بر اساس شیوه های استاندارد نگهداری اسناد به منظور تجمیع اطلاعات تکمیلی شد و عنوان کرد: با تهیه بانک اطلاعاتی از تکرار آثاری که در هر زمینه کار شده جلوگیری می شود و مورد استفاده دیگر نویسندگان قرار می گیرد.

در پایان این آیین از نویسندگان حوزه دفاع مقدس با اهدای لوح و کتاب قدردانی شد و «لیلا گودرزیان فرد» با تدوین ۱۲ جلد کتاب مقام اول، «فاطمه بگزاده» با هشت عنوان کتاب مقام دوم و «امیر نوبرانی» نیز به رتبه سوم در زمینه نویسندگی کتاب دفاع مقدس در استان همدان دست یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار