تبیین چرایی حضور مدافعان حرم در سوریه از زبان حاج قاسم سلیمانی

شهید حاج قاسم سلیمانی در سخنانی به تبیین چرایی حضور مدافعان حرم در سوریه پرداخته و به این سؤال مهم پاسخ داده بود.
کد خبر: ۴۷۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۵ - 13August 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، روز ۱۸ مرداد سالروز شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی در سال ۱۳۹۶ به دست تروریست‌های تکفیری داعش در منطقه التنف (منطقه مرزی میان سوریه و عراق) بود. پس از شهادت او، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «شهید حججی، حجت خداوند بود در مقابل چشمان همگان» به همین مناسبت به تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم، روز ۱۸ مرداد به نام «روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم» ثبت شد.

به همین جهت مرکز اسناد انقلاب اسلامی فیلمی را از سخنان شهید سلیمانی منتشر کرد که در آن حاج قاسم به تبیین چرایی حضور مدافعان حرم در سوریه پرداخته و به این سؤال مهم پاسخ داده است که چرا در سوریه جنگیدیم.

بیان چرایی حضور مدافعان حرم در سوریه

بخشی از سخنان حاج قاسم در این فیلم به شرح زیر است:
 
«ما در عالم عربی، کشور‌های گوناگونی داریم که ثروت فراوانی دارند. تمام کشور‌ها جز مقطع کوتاهی به آرمان مسلمانان که نماد حقیقی آن فلسطین بود، پشت کردند. حادثه قرارداد ننگین «کمپ دیوید» را همه دیدند. (پس از امضاء آن) جبهه مقدم مسلمانان فروریخت و شمشیر را از پشت در قلب مسلمان‌ها فرو کرد.
 
مصر زمان ملک حسین و باقی کشور‌ها هم یا به صورت سری یا علنی (با اسرائیل) رابطه برقرار کردند و پشت مسلمانان را خالی کردند و در عالم عربی تنها یک کشور باقی ماند و حاضر شد که سیادت، قیادت، امنیت و تمامیت ارضی خود را فدای مسلمانان کند.
 
مشکل این نظام برای آن‌ها همین دو مسئله است: محوریت سوریه در خط مقاومت و در حمایت از مقاومت و نزدیکی این نظام با نظام جمهوری اسلامی.»
 

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها