مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز تأکید کرد؛

موزه دفاع مقدس، بهترین فضا برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت

سردار «اسلامی» گفت: در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس البرز آثار دفاع مقدس به نمایش گذاشته خواهد شد تا از این طریق نسل‌های آینده با ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.
کد خبر: ۴۷۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ - 10August 2021

موزه دفاع مقدس، بهترین فضا برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، سردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز صبح امروز در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج که در این اداره‌کل برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاه‌های پرجمعیت و پردانشجوست که امیدواریم بتوانیم در زمینه تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس اقدامات مؤثری را به کمک این دانشگاه انجام دهیم.

وی با اشاره به اهمیت طرح‌های کسر خدمت سربازی و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی مطرح کرد: با اجرایی شدن این طرح‌ها دانشجو می‌تواند با تدوین یک پایان‌نامه یا ارائه طرح پژوهشی در رابطه با دفاع مقدس از مزایای مادی و معنوی آن‌ها و کسر خدمت سربازی بهره‌مند شود. امید است با تلاش و همت دانشگاه آزاد اسلامی بتوانیم این موضوع را در استان البرز فعال کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز از ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان در زمینی به مساحت 4/3 هکتار در مجموعه پارک جهان‌نما خبر داد و عنوان کرد: اتوبان شهید سلیمانی در شمال و اتوبان تهران – کرج نیز در جنوب این مجموعه قرار گرفته است. ساختمان اسناد و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز با سه هزار مترمربع زیربنا ساخته شده است.

سردار اسلامی با اشاره به ساخت شهر و مسجد جامع خرمشهر در قسمت ورودی مرکز فرهنگی دفاع مقدس بیان داشت: مجموعه گالری‌ها و سالن همایش 850 نفره، برج سه طبقه گالری آزاد به همراه دو آمفی‌تئاتر رو باز، یادمان شهدای گمنام، پاسگاه مرزی و یک المان دفاع مقدسی در این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در حال ساخت است و در قسمتی از مجموعه نیز عملیات کربلای 5 بازسازی خواهد شد. 

وی افزود: در قسمتی از این مجموعه نیز با ساخت یک قطار با سه واگن، عملکرد راه‌آهن در حوزه نقل و انتقال نیرو و مهمات در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شود. در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس البرز با زیربنای 28 هزار مترمربع، آثار دفاع مقدس به نمایش گذاشته خواهد شد تا از این طریق نسل‌های آینده با ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها