مسوول کمیته بانوان قطع نخاعی مطرح کرد؛

شهادت ۲ جانباز زن قطع نخاعی در یک ماه گذشته

احمدی از شهادت دو تن از جانبازان زن قطع نخاعی در طی یک ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۷۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ - 11August 2021

شهادت ۲ جانباز زن قطع نخاعی در یک ماه گذشتهآمنه احمدی جانباز ۷۰ درصد و مسوول کمیته انجمن بانوان قطع نخاعی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس از شهادت دو تن از جانبازان ۷۰ درصد قطع نخاعی در یک ماه گذشته خبر داد.

وی درباره این شهیدان اظهار داشت: «فراصت مسعودی مقدم» و «زیبا رحیمی» دو شهیده‌ای هستند که ایثار و شهادت سرلوحه زندگیشان بود. جانبازان شهیدی که تمام مدت جانبازیشان با رنج و مشقت گذشت اما خم به ابرو نیاوردند و درد‌های خود را با صبر و شکیبایی تحمل کردند، زیرا با خدا معامله کرده بودند. انسان‌های بزرگی بودند که با شهادتشان درخت انقلاب را آبیاری کردند و روحشان شاد و ان‌شاءالله جایشان در بهشت برین باشد.

احمدی توضیح داد: شهیده فراصت مسعودی مقدم متولد سال ۱۳۴۳ اهل نوسود کرمانشاه بود که در بمباران شهر نوسود در سال ۱۳۶۲ از ناحیه کمر آسیب دید و قطع نخاع شد. ایشان بانویی صبور و بردبار بود که ۳۸ سال رنج مجروحیت و مشکلات ناشی از آن را تحمل کرد و سرانجام ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در شهر پاوه در اثر سکته قلبی به شهدا پیوست.

این جانباز قطع نخاعی درباره دیگر شهیده جانباز بیان کرد: شهیده زیبا رحیمی متولد ۱۳۵۴ اهل آذربایجان غربی و شهر بوکان بود که سال ۱۳۶۲ در اثر بمباران هوایی مجروح و قطع نخاع شد. ایشان نیز بانویی صبور، آرام و متین بود که ۳۸ سال رنج ناشی از جانبازی را تحمل کرد.

وی گفت: شهیده رحیمی در سال ۱۳۸۰ ازدواج کرد. ابتدا قطع نخاع کمری بود و دو سال بعد از ازدواج در اثر تصادف از گردن قطع نخاع شد، ولی همسر بسیار با وفای ایشان با مهر و محبت و عشقی که نثار همسرش کرد باعث شد تحمل این درد‌ها راحتر شود. او که همسری دلسوز و مهربان بود تمام زندگی و آسایش خود را وقف آرامش همسر جانبازش کرد و همچون پروانه‌ای که گرد یک شمع می‌چرخد کنار همسرش بود و از او مراقبت می‌کرد تا سرانجام چراغ زندگی این بانوی جانباز در ۱۵ تیر ۱۴۰۰ به خاموش شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار