مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان یزد مطرح کرد؛

اجرای طرح «جهاد تربیتی» توسط بسیج دانشگاه فرهنگیان «یزد»

«دهقان» گفت: دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان یزد در قالب طرح «جهاد تربیتی» با حضور در مناطق محروم به دانش آموزان عقب مانده از تحصیل، کمک می‌کنند.
کد خبر: ۴۷۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ - 10August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «منصور دهقان منشادی» مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان یزد در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه) به منظور بزرگداشت روز خبرنگار و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید «پاکنژاد» برگزار شد، اظهار داشت: دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان یزد در قالب طرح «جهاد تربیتی» با حضور در مناطق محروم به دانش‌آموزان عقب مانده از تحصیل کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه که این طرح، طرحی ابتکاری از یزد بود و اکنون در سراسر کشور اجرا می‌شود افزود: برای اولین بار توسط اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد این طرح، مطرح شد و مورد استقبال تهران قرار گرفت و دانشجو معلمان این دانشگاه با حضور در مناطق محروم با دانش آموزانی که از نظر تحصیل عقب افتاده‌اند، در مساجد و مدارس به تدریس می‌پردازند.

دهقان با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه در ترم‌های پایانی با حضور در مدارس از تجربیات معلمان با تجربه در قالب کارورزی بهره‌مند می‌شوند ادامه داد: به دنبال شیوع کرونا تمام آموزش‌های دانشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود و در همین راستا نظارت کاملی بر آموزش ها وجود دارد تا لطمه‌ای بر کیفیت آموزش وارد نشود.

خبرنگاران افسران جنگ نرم هستند

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان یزد با بیان این‌که خبرنگاران افسران جنگ نرم هستند و نقش مهمی در توسعه فرهنگی عمومی جامعه ایفا می‌کنند، اظهار کرد: آموزش و پرورش نیز مهمترین رکن توسعه هر جامعه محسوب می‌شود و معلم مهمترین رکن آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به رسالت مهم و حساس دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان در تراز انقلاب اسلامی، افزود: دانشگاه فرهنگیان استان یزد با دو پردیس برادران و خواهران در حال حاضر ۳۳۰۰ دانشجو معلم دارد.
 
مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان یزد گفت: از تعداد کل دانشجویان این دانشگاه ۵۰ درصد آقایان و ۵۰ درصد بانوان هستند که ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در قالب دانشجوی پیوسته و ۱۲۰۰ نفر دانشجو مهارتی مشغول تحصیل هستند.
 
دهقان وجه تربیتی دانشگاه فرهنگیان را متمایز از دیگر دانشگاه‌های کشور دانست و بیان کرد: این دانشگاه با برخورداری از ۱۴ عضو هیأت علمی، ۲۵۰ استاد مدعو و ۷۰ کارمند، توجه به مسائل فرهنگی و تربتی را در رأس برنامه‌های خود قرار داده است.
 
وی در خصوص فرآیند تحصیل در دانشگاه فرهنگیان استان یزد نیز خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد دانشجویان این دانشگاه بومی بوده و مابقی در حقیقت سهمیه آموزش و پرورش دیگر استان‌های کشور هستند که در ۹ رشته ویژه برادران و هفت رشته تحصیلی ویژه خواهران مشغول به تحصیل هستند.
 
نظام‌نامه فرهنگیان در حال تدوین است
 
دهقان با بیان این‌که نظام‌نامه فرهنگیان در حال تدوین است و این مهم در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است، تأکید کرد: تلاش برای رسیدن به ایده آل‌های آموزشی و تربیتی اولویت اجرایی نظام آموزش و پرورش در کشور است.
 
جذب دانشجویان رتبه‌های برتر کنکور در دانشگاه فرهنگیان
 
مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان یزد در ادامه با بیان این‌که در سال جدید تحصیلی ۷۰۰ دانشجوی جدید الورود به دانشجویان این دانشگاه اضافه می‌شود، تصریح کرد: جذب دانشجویان رتبه‌های برتر کنکور از دیگر ویژگی‌های دانشگاه فرهنگیان در استان یزد است.
 
وی در پایان فعالیت ۵۰ کانون، تشکل و انجمن دانشجویی را از دیگر ویژگی‌های دانشگاه فرهنگیان در یزد دانست و بیان کرد: با توجه به این که خروجی مدارس ما باید دانش آموزانی خلاق، پرسشگر و متعهد باشد، طرح ارزشیابی توصیفی معلمان در وزارت آموزش و پرورش تصویب شده و از این پس قرار است دانشجویان علاوه بر تلاش برای قبولی در دروس در حوزه تربیتی نیز مورد ارزیابی قرار گیرند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار