مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

در بزرگداشت هفته دفاع مقدس ابتکار و خلاقیت داشته باشیم

سرهنگ «مصطفی پور» در نشست هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: با اشاره به شرایط بهداشتی جامعه و محدودیت در برگزاری مراسم میدانی، باید در بزرگداشت هفته دفاع مقدس ابتکار و خلاقیت داشته باشیم.
کد خبر: ۴۷۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵ - 10August 2021

در بزرگداشت هفته دفاع مقدس ابتکار و خلاقیت داشته باشیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسین مصطفی پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در نشست هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان گیلان اظهار داشت: با اشاره به شرایط بهداشتی جامعه طی ۱۷ ماه گذشته و محدودیت در برگزاری مراسم میدانی، باید در بزرگداشت هفته دفاع مقدس ابتکار و خلاقیت داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان گیلان را بسیار جذاب دانست و تصریح کرد: در این روز‌ها که درگیر ویروس منحوس کرونا هستیم، باید از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما برای بزرگداشت ایام الله انقلاب به ویژه هفته دفاع مقدس استفاده کنیم.

وی با تاکید بر لزوم بهره برداری از فضای رسانه برای بزرگداشت شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: باید از ابزار هنر در ویژه برنامه‌ها استفاده کنیم.

مصطفی پور با اشاره به گستره مخاطبان رسانه ملی، تاکید کرد: پخش مستقیم صدا و سیما در شبکه استانی ظرفیت خوبی برای برگزاری ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال گذشته بود؛ لذا امیدواریم برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌ها جهت بهره برداری بهتر و بیشتر از این فضا در سال جاری صورت گیرد.

وی گیلان را دیار سرداران و فرماندهان شهید بزرگ و نامی دفاع مقدس دانست و افزود: باید از فضای رسانه برای معرفی قهرمانان ملی دوران دفاع مقدس به نسل جوان استفاده کنیم و برنامه‌های فرهنگی را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از ادوات یگان‌های نظامی در محوطه لشکر عملیاتی ۱۶ قدس، اظهار داشت: از هنرمندان، نویسندگان و دست اندرکاران فرهنگی حوزه دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.

وی خواستار استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز استان جهت تولید کتاب صوتی دفاع مقدس شد و تصریح کرد: استان گیلان در سال جاری سهم تولید ۲۰ کتاب صوتی را دارد و امیدواریم بتوانیم در هفته دفاع مقدس امسال رونمایی کنیم.

«محمدباقر باقرزاده» مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای نشان دادن دلاوری و قهرمانی فرزندان دیار میرزا کوچک در آن دوران پرافتخار است، اظهار داشت: هرچقدر دقیق‌تر و منظم‌تر برنامه ریزی کنیم، خروجی بهتری خواهم داشت و مخاطبان بیشتری را جذب می‌کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با تاکید بر لزوم استفاده از امکانات نرم افزاری در کنار سخت افزاری جهت ترویج فرهنگ و معارف دفاع مقدس، تصریح کرد: باید در کنار نمایشگاه، رژه و برنامه‌های فرهنگی، اقدام به تولید کتاب، شعر، پوستر، فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن کنیم.

وی فضای مجازی را ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: در کنار سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، باید از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس استفاده کنیم.

باقرزاده با تاکید بر لزوم اعمال جذابیت‌های بصری در برنامه‌های تلویزیونی هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: برای محرم امسال ویژه برنامه «حسینیه عشق» را به مدت ۱۳ شب از شبکه باران پخش خواهیم کرد که در شبکه شما نیز به روی آنتن می‌رود.

وی با اشاره به نقش آفرینی رزمندگان گیلان در غالب عملیات‌های دوران دفاع مقدس، متذکر شد: با وجود فاصله هزار کیلومتری تا خط مقدم، هشت هزار شهید و ۱۹ هزار رزمنده داریم که نشان دهنده دلاوری فرزندان دیار ما و پیشگامی آنان در دفاع از انقلاب و کیان کشور است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان هفته دفاع مقدس را فرصت زنده نگه داشتن یاد و نام و سبک و سیره شهدا دانست و تاکید کرد: برخی از شهدای گیلان همچون سردار شهید «حسین املاکی»، خلبان شهید «سیدعلی اقبالی»، شهید «علی اخوین انصاری» استاندار و شهید «موسی نامجو» وزیر دفاع در کشور بی نظیر هستند و باید با ساخت فیلم و انیمیشن اقدام به معرفی آنان در جامعه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها